Vozidlá BMW X5 M a X6 M sú po aktualizácii pomalšie.

Vozidlá BMW X5 M a X6 M sú po aktualizácii pomalšie.

23. februára 2023 0 Od spiatocka.sk

Dva týždne po základných SUV BMW X5 a X6 sú predstavené aktualizované verzie najvýkonnejších a najrýchlejších modelov X5 M a X6 M. Dostali tiež svieži dizajn prednej časti s novými svetlometmi, iný interiér a pokročilejšie technológie. Ale sú tu aj niektoré zvláštnosti. Divízia M len zriedka mení vozidlá počas plánovaného restylingu, pričom výrazné zmeny ponecháva až do vydania nového modelu. Výnimku však tvoria veľké M vozidlá.

Pripomeňme si, že pôvodné verzie X5 M a X6 M s motorom s výkonom 600 koní sa vyrábali menej ako rok a pol a v roku 2021 boli vyradené zo sortimentu. Potom zostali v prevádzke len najextrémnejšie úpravy BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition. A teraz sú to prvé autá M, ktoré obsahujú 48-voltový mild-hybrid.

Kompaktný elektromotor je integrovaný do prevodovky a produkuje 12 koní a 200 Nm, pomáha v prvých sekundách akcelerácie a funguje aj ako štartér-generátor. Samostatná 48-voltová batéria je umiestnená pod kapotou, hoci klasická 12-voltová batéria je umiestnená v kufri.

Motor V8 4.4 biturbo bol modernizovaný. Objavili sa ďalšie turbodúchadlá, nový sací systém, zosilnený kľukový hriadeľ, vylepšený systém mazania a ďalší výfukový systém s riadenými tlmičmi. To všetko však neovplyvnilo údaje. Motor stále produkuje 625 koní a 750 Nm.

Osemstupňový automat má upravené prevodové pomery a v najextrémnejšom režime (celkom sú tri) skriňa mení prevodové stupne ešte rýchlejšie a tvrdšie. Mimochodom, M vozidlá si zachovali plnohodnotný joystick na ovládanie prevodovky, civilné verzie už majú len miniatúrny volič. Pohon všetkých kolies je s dvoma režimami (4WD a 4WD Sport) a štandardným aktívnym zadným diferenciálom.

Vylepšený je aj podvozok. Preladené sú adaptívne tlmiče a aktívny zadný stabilizátor. Zmenila sa kalibrácia riadenia. Vozidlá sa štandardne dodávajú s 21″ kolesami vpredu a 22″ vzadu. Všetky nové veci (najmä hybridný doplnok) však už aj tak ťažké autá oťažili o ďalších 65 kg.

Nie je prekvapujúce, že aktualizované vozidlá majú nižšiu dynamiku ako verzie pred aktualizáciou. Čas zrýchlenia na stovku sa zvýšil z 3,8 na 3,9 s. Predtým bolo takéto zrýchlenie v počiatočných 600 koňových modifikáciách. A až na 200 km/h zrýchli BMW X5 M Competition za 13,8 s oproti 13,4 s pri predchádzajúcom modeli. Maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na 250 km/h, no pri objednaní balíka M Driver’s sa limit posunie na 290 km/h.

Aktualizované vozidlá sa začnú predávať na jar, aj keď objednávky sú už otvorené a ceny boli oznámené. V Nemecku stojí BMW X5 M Competition od 158-tisíc eur a za BMW X6 M Competition si pýtajú minimálne 161-tisíc eur.