Toto je siedma generácia Ford Mustang. Čo ponúka?

Toto je siedma generácia Ford Mustang. Čo ponúka?

19. septembra 2022 0 Od spiatocka.sk

V predvečer otvorenia autosalónu v Detroite debutoval nový Ford Mustang. Ide už o siedmu generáciu legendárneho ponycara, ktorý si v posledných rokoch drží titul najpredávanejšieho športového auta nielen v USA, ale aj vo svete. Napríklad minulý rok Ford predal 70 000 Mustangov, 76 % z nich v ich rodných štátoch.

Nadšenci by mali byť potešení. V siedmej generácii zostal Mustang sám sebou. Nestal sa elektromobilom, nestal sa hybridom a stále nemá ani pohon všetkých kolies. Celkovo máme pred sebou hlbokú modernizáciu predchádzajúceho modelu z roku 2014, pretože platforma so vzperami McPherson v prednom a zadnom nezávislom zavesení, rám karosérie a dokonca aj väčšina agregátov nového modelu sú rovnaké. Rovnako ako predtým je Mustang ponúkaný ako kupé a kabriolet so strechou.

Dizajn Mustangu bol premyslený a stratou sú hlavne okrúhle reflektory v predných svetlách, ktoré predtým odkazovali na prvú generáciu modelu. Mustang má teraz LED svetlomety s pravouhlými časťami. Verzie so štvorvalcom a osemvalcom majú odlišný dizajn prednej časti. Osemvalcový Mustang sa dá ľahko identifikovať podľa jednotlivých sekcií v maske chladiča. Program individualizácie sa stal rozmanitejším. Aj pre brzdy si môžete objednať čierne, červené alebo modré strmene, hoci podstata sa tým nezmení.

Rázvor sa skrátil o nepochopiteľné 2 mm (teraz 2718 mm) a celková dĺžka narástla o 23 mm (až na 4811 mm). Zadný previs sa síce o niečo zmenšil, čo sa odrazilo aj na objeme kufra. V kupé má 377 litrov namiesto doterajších 382 litrov. Vývojári uviedli, že urobili „boky“ zadných oblúkov objemnejšími, ale to neovplyvnilo celkovú šírku. Rovnakých 1915 mm. Rôzne verzie majú kolesá s priemerom 17 až 20 palcov.

V Amerike je zvykom uvádzať objem kabíny a Mustang sa nezmenil. Rovnakých 2,34 kubických metrov ako predchádzajúca generácia kupé. Interiér je však prepracovaný. Vývojári tvrdia, že to je presne to, čo kupujúci chceli. Teraz má Mustang jeden panel s dvoma obrazovkami bez priezorov. Pre zariadenia je určený displej s uhlopriečkou 12,4 palca, režimov zobrazenia je niekoľko.

Mustang si našiel elektromechanickú parkovaciu brzdu, no v kabíne zostala zachovaná tradičná páka (bez mechanického spojenia s brzdami). To sa robí nielen kvôli štýlu, ale aj preto, aby potešili drifterov. Vo výbave je aj moderný adaptívny tempomat Co-Pilot360 s funkciami udržiavania v jazdnom pruhu a čítania dopravných značiek.

Obe jednotky sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag (pre automobily s V8 má navyše systém na nastavenie otáčok kľukového hriadeľa pri prepínaní) a desaťstupňovou „automatikou“, vyvinutou spoločne s koncernom GM. Už v základe je samosvorný diferenciál a jazdná elektronika má šesť režimov: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track a prispôsobiteľný Custom.

Za príplatok je ponúkaná sada balíkov Performance Pack. Obsahuje prednú vzperu, adaptívne tlmiče MagneRide, samoblok Torsen, väčšie brzdy Brembo a širšie zadné pneumatiky. Samostatne si môžete objednať „zlý“ výfukový systém s riadeným tlmičom a sedadlami Recaro. Pokročilejší GT Performance Pack je prídavný chladič motorového oleja a vylepšený systém chladenia bŕzd.

Ale to nie je všetko. Nový Ford Mustang Dark Horse v tejto ponuke vyniká. Zahŕňa nielen takmer všetky vymenované prvky balíkov Preformance, ale aj zosilnené pruženie, príplatkový aerodynamický bodykit a predné brzdy Brembo so šesťpiestikovými mechanizmami.

Ford Mustang Dark Horse

Motor V8 5.0 „Dark Horse“ je posilnený na približne 500 koní. (má ďalšie ojnice a niektoré prvky) a namiesto manuálu Getrag je nainštalovaná odolnejšia prevodovka Tremec. Aj keď za príplatok bude stále možné objednať desaťstupňový „automat“. Medzi možnosti patria aj ľahké kolesá z uhlíkových vlákien a balík Handling Package (zvýšený prítlak).

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse
Vo všeobecnosti Ford oznámil najširší program na propagáciu nového Mustangu v pretekoch. Na predaj budú pripravené verzie Dark Horse S (odizolovaný interiér, ochranná klietka, pretekárske sedadlá, hasiaci systém) a Dark Horse R (navyše vystužená karoséria, pretekárske kolesá a zväčšená plynová nádrž). A následne sa Ford Mustang objaví v súťažiach GT3 a GT4, sérii Nascar a NHRA Factory X a v roku 2024 aj v Le Mans!

„Civilné“ autá vstúpia na trh v lete 2023. Teraz stojí Ford Mustang odchádzajúcej generácie v štátoch od 27 500 dolárov a za auto s motorom V8 si pýtajú minimálne 38 000 dolárov. Nový model by mal zdražieť.