Toto je siedma generácia Ford Mustang. Čo ponúka?
19. septembra 2022V predvečer otvorenia autosalónu v Detroite debutoval nový Ford Mustang. Ide už o siedmu generáciu legendárneho ponycara, ktorý si v posledných rokoch drží titul najpredávanejšieho športového auta nielen v USA, ale aj vo svete. Napríklad minulý rok Ford predal 70 000 Mustangov, 76 % z nich v ich rodných štátoch.
Nadšenci by mali byť potešení. V siedmej generácii zostal Mustang sám sebou. Nestal sa elektromobilom, nestal sa hybridom a stále nemá ani pohon všetkých kolies. Celkovo máme pred sebou hlbokú modernizáciu predchádzajúceho modelu z roku 2014, pretože platforma so vzperami McPherson v prednom a zadnom nezávislom zavesení, rám karosérie a dokonca aj väčšina agregátov nového modelu sú rovnaké. Rovnako ako predtým je Mustang ponúkaný ako kupé a kabriolet so strechou.
Dizajn Mustangu bol premyslený a stratou sú hlavne okrúhle reflektory v predných svetlách, ktoré predtým odkazovali na prvú generáciu modelu. Mustang má teraz LED svetlomety s pravouhlými časťami. Verzie so štvorvalcom a osemvalcom majú odlišný dizajn prednej časti. Osemvalcový Mustang sa dá ľahko identifikovať podľa jednotlivých sekcií v maske chladiča. Program individualizácie sa stal rozmanitejším. Aj pre brzdy si môžete objednať čierne, červené alebo modré strmene, hoci podstata sa tým nezmení.
Rázvor sa skrátil o nepochopiteľné 2 mm (teraz 2718 mm) a celková dĺžka narástla o 23 mm (až na 4811 mm). Zadný previs sa síce o niečo zmenšil, čo sa odrazilo aj na objeme kufra. V kupé má 377 litrov namiesto doterajších 382 litrov. Vývojári uviedli, že urobili „boky“ zadných oblúkov objemnejšími, ale to neovplyvnilo celkovú šírku. Rovnakých 1915 mm. Rôzne verzie majú kolesá s priemerom 17 až 20 palcov.
V Amerike je zvykom uvádzať objem kabíny a Mustang sa nezmenil. Rovnakých 2,34 kubických metrov ako predchádzajúca generácia kupé. Interiér je však prepracovaný. Vývojári tvrdia, že to je presne to, čo kupujúci chceli. Teraz má Mustang jeden panel s dvoma obrazovkami bez priezorov. Pre zariadenia je určený displej s uhlopriečkou 12,4 palca, režimov zobrazenia je niekoľko.
Mustang si našiel elektromechanickú parkovaciu brzdu, no v kabíne zostala zachovaná tradičná páka (bez mechanického spojenia s brzdami). To sa robí nielen kvôli štýlu, ale aj preto, aby potešili drifterov. Vo výbave je aj moderný adaptívny tempomat Co-Pilot360 s funkciami udržiavania v jazdnom pruhu a čítania dopravných značiek.
Obe jednotky sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag (pre automobily s V8 má navyše systém na nastavenie otáčok kľukového hriadeľa pri prepínaní) a desaťstupňovou „automatikou“, vyvinutou spoločne s koncernom GM. Už v základe je samosvorný diferenciál a jazdná elektronika má šesť režimov: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track a prispôsobiteľný Custom.
Za príplatok je ponúkaná sada balíkov Performance Pack. Obsahuje prednú vzperu, adaptívne tlmiče MagneRide, samoblok Torsen, väčšie brzdy Brembo a širšie zadné pneumatiky. Samostatne si môžete objednať „zlý“ výfukový systém s riadeným tlmičom a sedadlami Recaro. Pokročilejší GT Performance Pack je prídavný chladič motorového oleja a vylepšený systém chladenia bŕzd.
Ale to nie je všetko. Nový Ford Mustang Dark Horse v tejto ponuke vyniká. Zahŕňa nielen takmer všetky vymenované prvky balíkov Preformance, ale aj zosilnené pruženie, príplatkový aerodynamický bodykit a predné brzdy Brembo so šesťpiestikovými mechanizmami.
Ford Mustang Dark Horse
Motor V8 5.0 „Dark Horse“ je posilnený na približne 500 koní. (má ďalšie ojnice a niektoré prvky) a namiesto manuálu Getrag je nainštalovaná odolnejšia prevodovka Tremec. Aj keď za príplatok bude stále možné objednať desaťstupňový „automat“. Medzi možnosti patria aj ľahké kolesá z uhlíkových vlákien a balík Handling Package (zvýšený prítlak).
„Civilné“ autá vstúpia na trh v lete 2023. Teraz stojí Ford Mustang odchádzajúcej generácie v štátoch od 27 500 dolárov a za auto s motorom V8 si pýtajú minimálne 38 000 dolárov. Nový model by mal zdražieť.