Test: Škoda Kodiaq L&K 2,0 TDI 110 kW DSG. Aké mám pocity z najluxusnejšieho Kodiaqu?

Test: Škoda Kodiaq L&K 2,0 TDI 110 kW DSG. Aké mám pocity z najluxusnejšieho Kodiaqu?

25. augusta 2019 0 Od Erik Surovič

Náš šéfredaktor Ľuboš Surovič mohol otestovať Škodu Kodiaq L&K 2,0 TDi, lenže on už má nejaký ten vek (27) a mal možnosť sa vyrozprávať vo videu. Ja vždy stojím za kamerou a vidím auto z iného uhlu. Samozrejme auto si zoberiem na pár dní a vyskúšam ho z úplne inej strany. Predsa mám devätnásť rokov a auto skúšam úplne na niečo iné ako Ľuboš.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pri testovaní som práve preberal vysvedčenie.

Po prevzatí Škody Kodiaq ma na druhý deň čakalo prevzatie vysvedčenia. Mal som zároveň stres aj radosť. Na jednej strane ma určitá skupina bude kritizovať, že mám Škodu, no na druhej strane budú ostatný závidieť, že mám poriadne auto. No nejako to snáď dopadne.

Prichádzam ráno do školy. Zatiaľ nikto nič, ale keď prichádzam do triedy, tak každý sa pýta čo to máš za Škodu? Vyzerá oveľa lepšie ako bežná Škoda. S veľkou radosťou odpovedám, že mám najluxusnejšiu verziu Kodiaqu s výbavou L&K. Po dizajnovej stránke vyzerá Kodiaq L&K v kombinácii s bielou úplne inak ako bežný Kodiaq a to vážne. Však videl som reakcie, ale presunieme sa k tomu neskôr.

Preberám vysvedčenie a pomaly sa blížime k autám. S radosťou odomykám svoj Kodiaq v luxusnej výbave. Ďalšia časť publika obdivuje toto auto. „Wau“ čo to máš za exkluzívnu Škodu? S radosťou odpovedám, že sa jedná o najluxusnejšiu verziu L&K. Po nasadnutí každý obdivuje ten luxus. Prvotriedne kožené sedadlá, dekoračné obklady z klavírneho laku a pekne mäkčené plasty. O prvkoch simply clever ani nehovorím. Cestujúci vpredu si môžu vytiahnuť dáždnik z dverí a cestujúci vzadu si užijú obrovský priestor, ale poďme k jazde.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Užívame si jazdu všetci.

Po nasadnutí školskej delegácie vyrážam odviezť delegáciu domov. Samozrejme má prevahu nežné pohlavie. Kodiaq sa mi v tomto prípade stáva veľmi dobrým spoločníkom. Dieslový dvojliter s výkonom 150 koní v spolupráci so 7-stupňovým automatom mi robia dobrú asistenciu. Prvé kilometre absolvujeme úplne komfortne bez najmenších problémov. Nerovnosti Kodiaq filtruje dobre a automat zvýrazňuje pohodovú jazdu. Po pár kilometroch začína moju nežnú posádku jazda nudiť. Však sedia vzadu užívajú si luxus a vďaka strešnému oknu majú vietor vo vlasoch. Preto stláčam tlačidlo Drive Select a zapínam režim Sport. V momente automatická prevodovka DSG podhradí, reakcia na plyn sa zrýchli a riadenie stuhne. Ja môžem zrazu pridať na tempe a užiť si zakrútené okresky. Kodiaq v rýchlejšom tempe ztráca hmotnosť a ja môžem do nájazdov využiť vyššiu rýchlosť. Pri výjazdoch zo zákrut využívam krútiaci moment dieslu. Lenže tu narážam na menší problém. Teda dva! Kodiaq sa pri vyššej rýchlosti mierne nakláňa, ale to sa dalo čakať. Avšak pri výjazdoch ide krútiaci moment veľmi na predok a Kodiaq sa mi zdá dosť nedotáčavý. Predsa by len mohlo ísť viac krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Vedel by som si predstaviť, že zadok by chcel jemne odskočiť a ja by som mu dal napriek kontru, no nie je to tak, čo ma veľmi mrzí.

Nakoniec jazdných dojmov musím poznamenať, že Kodiaq je orientovaný skôr na pohodlie ako na šport. Svojím podvozkom, prevodovkou a motorom sa vyznačuje veľkou komfortnosťou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dobré doplnky alias Symply Clever.

Dámy alebo delegátne spolužiačky určite využijú prvky Simply Clever. V predných dverách sa nachádza dáždnik. Ak náhodou bude pršať, tak ja im môžem dať nad hlavu dáždnik. Fu, cítia sa ako prícezné. Okrem toho si môžeme vpredu užiť pohodu. Do dverí si uložím fľašu s vodou a do odkladacích priestorov pred spolujazdcom zmestíme vysvedčenia a aj rôzne iné veci. A kufor? Fu, ten je obrovský. Ten určite využijem na zajtrajší florbal. Spoluhráči si tam uložia svoju veľkú výbavu vrátane mojej. Dokonca po sklopení sedadiel sa tam môžem aj vyspať.

 

Čo ku koncu?

Škoda Kodiaq L&K veľmi dobre reprezentuje. Vyzerá oveľa lepšie ako bežný Kodiaq a ľudia to rozpoznajú ihneď. Po usadnutí do interiéru ťa privíta bohatá výbava. Určite za zmienku stoja asistenčné systémy. Automatické ovládanie diaľkových LED svetiel funguje super. Opúšťam dedinu diaľkové sa zapnú. Prichádzam do dediny a diaľkové sa vypnú. Mimo dediny ide auto a diaľkové sa pohotovo vopred vypnú. Adaptívny tempomat je veľmi dobrý sluha. Zapnem na diaľnici 130 km/h a pekne udržujem rýchlosť. Ak mi náhodou auto skočí do cesty, tak auto zabrzdí. A kolóna? Auto zastaví a po stlačení plynového pedálu pokračujeme ďalej. No predsa buď stále v pozore. Adaptívny tempomat raz nezaregistroval auto predomnou. Zrazu sa mohla stať nehoda.

Uvítal by som v režime Šport tuhšie a citlivejšie riadenie. Tiež by bolo lepšie pri rýchlej jazde viac zapájať zadok. Rád by som ho videl trošku bokom, ale lepší prenos by zabezpečil lepšiu neutralitu vozidla. No aby som nezabudol. Výbava L&K má Launch Control. Áno táto výbava má Launch Control. Vďaka tomu môžem rýchlo vyštartovať z križovatky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tu si môžeš pozrieť video od Ľuboša