Ako sa jazdilo v Chorvátsku s Hyundai i30 Fastback N-Line?
27. augusta 2019Ahoj. Vítam ťa pri ďalšom písanom teste od kameramana Erika.
Ako si si mohol všimnúť, tak test sme natáčali priamo v Chorvátsku, ale kto tam asi šoféroval? No predsa polku cesty na Pag ja. Išiel som po starej ceste až po Plitvické jazerá kde Ľuboš prevzal volant.
Jazda po okreskách.
Musím uznať, že s N-Line sa jazdí oveľa lepšie ako s bežným modelom. Aj napriek veľkým kolesám zvláda naše nerovnosti dobre, ale pri dlhšej ceste na dovolenku oceníš rýchlu reakciu prevodovky a plynu pri predbiehaní. Proste dáš kickdown a auto okamžite akceleruje až k astronomickým číslam. Zrazu nezažívam predbiehanie, ale skôr teleport. Áno krásne sa teleportujem s peknou rýchlosťou a pocitom bezpečia. Riadenie je ľahké, ale stále mám kontakt s cestou. Necítim tie nepríjemné nerovnosti, no stále som v kontakte s okolím pri mojom teleporte. Oceňujem taktiež asistent diaľkových svetiel, ktorý funguje super. Full LED svetlá svietia na jedničku a ja vidím aj tam kde nechcem. Od Karlovaču sa premávka riedi a po Plitvice si užívam nádhernú, trochu rýchlejšiu jazdu. Posádka je kľudná, Ľuboš pracuje a mamka vzadu spí. Nikto nič nerieši, ale aj tak sa teším na samotnú jazdu na Pagu. Ako dopadla? Vyrážam sám z dediny a míňam tabuľu dediny. Na veľkých pádlach podraďujem a N-Line ma vystrelí vpred. O chvíľu prichádzam ku kruháču. Brzdy, idem na stred kruháču, plný plyn a výjazd dávam cez ručnú. Juj cez presné riadenie dávam kontru a krásne vychádzam bokom. Sakra však nemám „zadokolu“. Nevadí túto jazdu si aj tak užívam. Nasleduje rovinka a dávam kickdown. Krásny zvuk motora mi prechádza až do kostí. Prevodovka radí ako treba. Nepotrebujem jej vôbec zasahovať do práce. Prichádza prvá ľavotočivá zákruta. Držím stále podlahu, blížim sa teleportom a na poslednú chvíľu dávam brzdy. Točím a stále teleportom beriem zákrutu. Výjazd plný, ide rovina, naložené mám poriadne, brzdy a ideme prudko vpravo. Pneumatiky pískajú, no i30 Fastback N-Line ma stále drží. Zasa extrémne rýchla rovinka a zrazu stopka. Brzdím čo sa len dá a brzdy nevednú. Super! Idem vpravo po kľukatej ceste smerom na staršiu cestu. Kľukatú cestu beriem ako sa patrí, auto drží a prevodovka krásne spolupracuje. Točím na staršiu štrkovú cestu. Sakra, však mám 19″ elektróny. Ako to bude jazdiť? Dávam plný do kopca a predok trochu hrabe. Prichádza prvá zákruta vľavo, do ktorej vchádzam rýchlo. Nebudem brzdiť, však auto ma podrží. Áno podržalo ma. Ide síce po predku, ale všetko vyrovnám ručnou a pokračujem ďalej. Prichádza vracák vpravo. Brzdy, točím a bum plný na výjazde. Juj zadok sa chce hrať. Hneď mám úsmev na tvári a pokračujem ďalej v mojej hre. Prichádza niekoľko zákrut. Tie si užívam. Dokonca cez ručnú brzdu ich dávam niekoľko a chcem aby toto bol nekonečný príbeh. No prichádzam ku prvému „kruháču“. Vychádzam cez ručnú a vraciam sa pomaly domov.
Magnet na ženy.
Mám N-Line, športovú edíciu, tak prečo nevyskúšať magnet na ženy. Prichádzam priamo na pláž na naše rezervované miesto. Všetky oči na mne, takto by to povedal Majk Spirit. Ja som sa vážne cítil ako on. Vedľa stál Golf GTI, ale pozornosť bila na mňa. Idem sa okúpať a prichádzam k autu. Odomknem a dievčatá sediace vo vedľajšej reštaurácii ihneď pozerajú na mňa. S pýchou Majka Spirita sadám a odchádzam. Lenže radovánky sa nekončia. Vozím sa tak po dedine a prechádzam okolo stánku. Dievča v mojom veku stále pozerá. Otočím sa (cez kruháč) a idem späť. Zasa pozerá. Zasa a zasa. Sakra nešiel som k nej, no škoda. Následne stojím v centre a zastaví sa pri mne Chorvát s i30N. Pýta sa ma ako ide Fastback N? Hovorím mu, že mám N-Line. Sám nechcel veriť aký je N-Line pekný.
Nepotrebujem výkon.
Po jazde s i30 Fastback N-Line som zistil, že výkon nie je všetko. S týmto autom si užijem jazdu a nemusím jazdiť až tak rýchlo. S ostrým N je jazda zbytočne rýchla. Áno jazda má úplne iný level, ale točiť motor môžem aj s nižším výkonom pri nižšej rýchlosti a aj napriek tomu si jazdu náramne užívam. Toto auto by som určite rád zaparkoval vo svojej garáži. Taktiež by bol dobrý pod kapotou aj 1,6 litrový preplňovaný štvorvalec T-GDi s výkonom 204 koní.