Terénne Porsche 911 Dakar vyšlo v limitovanej edícii.

Terénne Porsche 911 Dakar vyšlo v limitovanej edícii.

17. novembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Porsche 911 off-road? Takýto projekt vznikol začiatkom osemdesiatych rokov a čoskoro bol úspešne zrealizovaný. V roku 1984 vyhrala preteky Paríž-Dakar posádka na vážne upravenom kupé Porsche 911 s experimentálnym pohonom všetkých kolies a prepracovaným zavesením kolies. Tento vývoj tvoril základ superšportu Porsche 959 a potom sa hodil pre sériový model Porsche 911 Carrera 4, ale v továrenskom sortimente neboli žiadne terénne „deväťstojedenástky“. Až do dnešného dňa.

Jednou z najneobvyklejších premiér autosalónu v Los Angeles je zdvihnuté kupé Porsche 911 Dakar, pomenované práve na počesť víťazstva v roku 1984. Vychádza zo sériového športového auta Porsche 911 Carrera 4 GTS, v ktorom trojlitrový boxer s turbom produkuje 480 koní a 570 Nm. Použité boli zosilnené uloženia motora z modelu Porsche 911 GT3, štandardne bol inštalovaný osemstupňový automat PDK a pohon všetkých kolies bol upravený. Ale hlavnou črtou auta je odpruženie.

V porovnaní s pôvodnou Carrerou GTS sa svetlá výška zvýšila o 50 mm (konečná hodnota nie je zverejnená). A ak je to potrebné, nastaviteľné tlmiče vám umožnia zdvihnúť auto o ďalších 30 mm a táto poloha je povolená pri rýchlostiach až do 170 km / h! Aktívne stabilizátory PDCC a zadné krídlo sú v štandarde, zatiaľ čo základné pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus ( 245/45 ZR19 vpredu a 295/40 ZR20 vzadu ) majú zvýšenú výšku profilu, hĺbku dezénu 9 mm a dvojitú bočnú stenu.

Medzi ďalšie prvky patrí predné veko kufra z GT3 (so štrbinami), ochranná plastová súprava karosérie, oceľové mriežky v predných prívodoch vzduchu, spodné kryty, odkryté hliníkové ťažné oká a zákazkový zadný spojler. A na streche je štandardne umiestnená 12-voltová zásuvka pre pripojenie prídavných reflektorov, ktoré sú zabudované v značkovom nošiči, ktorý odolá záťaži 42 kg.

V kabíne sú uiestnené športové predné sedadlá, zadné sedadlá sú demontované. Porsche 911 Dakar má tiež zníženú hrúbku skla a ľahkú 12-voltovú batériu. To všetko umožnilo udržať hmotnosť auta v medziach slušnosti 1605 kg, teda len o 10 kg viac ako verzia GTS s pohonom všetkých kolies.

Terénne kupé dokáže zrýchliť na stovku za 3,4 sekundy oproti 3,3 sekundy v prípade pôvodnej cestnej verzie GTS. Ale kvôli pneumatikám je maximálna rýchlosť obmedzená na 240 km/h, hoci GTS dokáže vyžmýkať až 309 km/h. Do jazdnej elektroniky boli pridané dva nové režimy. Rallye je určený na rýchlu jazdu po nerovnom teréne a Offroad je určený na prekonávanie terénu. Je jasné, že také Porsche 911 si nerobí nárok na terénne vozidlo, no s rozbitými cestami a piesočnými dunami by si malo poradiť bez problémov. K dispozícii je tiež Rallye Launch Control pre rýchle štarty na nekvalitnom povrchu.

Najžiadanejšou možnosťou musí byť Rallye Design Package, ktorý zahŕňa lakovanie v štýle Dakaru z roku 1984. Kupujúci si dokonca môžu vybrať koncové číslo od 0 do 999. K dispozícii je aj balík Rallye Sport Package, ktorý obsahuje dodatočný ochranný rám, šesťbodové pásy a hasiaci prístroj.

Z kupé Porsche 911 Dakar sa vyrobí len 2 500 exemplárov. Cena je primeraná. VUSA bude takéto auto stáť 222 tisíc dolárov. Porsche 911 Turbo S s výkonom 650 koní tu stojí takmer rovnako.