Nový Hyundai Grandeur je masívna limuzína. Ponúka štyri pohony a pohon všetkých kolies.

Nový Hyundai Grandeur je masívna limuzína. Ponúka štyri pohony a pohon všetkých kolies.

16. novembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Pred mesiacom predstavený nový sedan Hyundai Grandeur, už siedma generácia, vstúpil na trh. Zatiaľ je k dispozícii na objednávku len v rodnej Kórei, no už teraz Hyundai zverejnil všetky detaily o aute a špecifikácie. Pripomeňme, že Grandeur nie je len vlajkovou loďou osobného radu Hyundai (luxusnejšie sú len autá Genesis), ale aj absolútnym bestsellerom kórejského trhu medzi osobnými modelmi! Napríklad v roku 2020 sa tu predalo 145-tisíc takýchto áut. V roku 2021 dopyt klesol na 92-tisíc kusov, no vedúcu pozíciu si udržal. A za posledných desať rokov sa v Južnej Kórei predalo viac ako milión Granderov.

 

Nový sedan si vyskúšal dizajn testovaný na minivane Hyundai Staria. Z predchádzajúceho modelu nezostalo nič, no v dizajne bočnice sa tuší príbuznosť so strojom prvej generácie. Majestátnosť sa zväčšila a dĺžka po prvýkrát presiahla päť metrov. Teraz má Grandeur 5035 mm oproti 4990 mm u predchádzajúceho sedanu. Zároveň sa zväčšil rázvor o 10 mm (až na 2895 mm) a zadný previs sa predĺžil naraz o 50 mm. Grandeur pridal 5 mm na šírku (až 1880 mm), ale znížil sa o 10 mm (teraz 1460 mm).

Predný LED pás je zodpovedný iba za svietenie (hlavné svetlomety sú zabudované do mriežky chladiča) a zadný pás zhromaždil všetky potrebné osvetľovacie zariadenia. Cúvacie svetlá premietajú na povrch vozovky dva šikmé pruhy, ktoré by v tme mali jasnejšie informovať ostatných vodičov o nadchádzajúcom manévri. Nový Grandeur má bezrámové dvere s dvojitým sklom so zasúvateľnými kľučkami. Vyberte si z 18″, 19″ alebo 20″ kolies.

Pri dizajne interiéru sa dizajnéri inšpirovali estetikou prvej generácie sedanu Hyundai Grandeur z roku 1986, hoci išlo o licenčnú kópiu japonského modelu Mitsubishi Debonair. Podobne je na tom aj hranatá palubná doska, no teraz má dve obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca a naľavo od prístrojov je okrúhly snímač odtlačkov prstov, podľa ktorého auto rozpozná vodiča, aby si načítal svoje osobné nastavenia. Na ovládanie klimatizácie je na konzole nainštalovaná samostatná 10,25-palcová dotyková obrazovka, medzi príplatkami je aj head-up displej.

Rovnako ako v prvej generácii auta má volant jeden masívny lúč. Bloky tlačidiel na bokoch sú upevnené iba na ráfiku a nie sú spojené so stredom. Volič stĺpika riadenia je zodpovedný za ovládanie prevodovky, ktorá je inštalovaná vpravo pod obvyklou pákou ovládania stieračov čelného skla. Grandeur má desať airbagov vrátane stredového airbagu, ktorý sa nafúkne medzi vodičom a spolujazdcom a zabráni ich zrážke.

Najvyššia verzia Calligraphy je zdobená kožou napa, dreveným dekorom, hliníkom a v zadnej stredovej lakťovej opierke je umiestnená klimatizácia, audio systém a vyhrievané / ventilované sedadlá. Zadné dvere majú elektrické rolety. Na miestach častých dotykov má poťah antibakteriálny záter. Najpokročilejší audiosystém Bose má 14 reproduktorov.

Základ stále vychádza z platformy s motorom naprieč a pohonom predných kolies, no noviniek je viacero. Jednak je adaptívne pruženie doplnené o prednú kameru snímajúcu povrch vozovky a na základe týchto informácií elektronika mení tuhosť tlmičov. A po druhé, Grandeur môže byť prvýkrát s pohonom všetkých kolies. Pohon HTRAC so spojkou zadnej nápravy je ponúkaný za príplatok pre autá s vlajkovým motorom V6 3,5 GDI.

Tento motor je pre Grandera nový, nahradil agregát V6 3.3 a jeho výkon je 300 koní a 359 Nm. O stupienok nižšie je štvorvalec 2,5 GDI (198 k, 248 Nm) zdedený z predchádzajúceho modelu. Oba motory majú kombinovaný systém vstrekovania paliva. K dispozícii je tiež plynový motor V6 3,5 LPG s výkonom 240 koní a 314 Nm, pretože LPG je v Južnej Kórei veľmi bežné. Všetky tri spomínané verzie majú osemstupňový „automat“. Hybridný Grandeur stojí mimo a má motor 1,6 turbo (180 k, 265 Nm) spolupracujúci s elektromotorom (60 k, 264 Nm), ktorý je zabudovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky. Výkon systému je 230 koní.

Benzínové a hybridné sedany majú objem batožinového priestoru 480 litrov, ale v LPG verzii má priestor kvôli prítomnosti plynového valca iba 320 litrov. Mimochodom, ak nabitie štandardnej 12-voltovej batérie klesne na kritickú úroveň, elektronika vypne hlavný prijímač systému bezkľúčového vstupu, ktorý „vidí“ prívesok po celom obvode auta. , pričom auto bude možné odomknúť iba stlačením tlačidla na otváranie kufra. Na palube sú všetci moderní asistenti zhromaždení v komplexe Smart Sense.

V Kórei stojí nový Hyundai Grandeur od 28-tisíc dolárov. Plynový sedan sa odhaduje na 29 100 dolárov, zatiaľ čo hybridná verzia si pýta minimálne 33 000 dolárov. Mimo Južnej Kórey sa model novej generácie objaví v druhom štvrťroku 2023, ale predchádzajúci sedan mal veľmi skromnú exportnú geografiu. Najmä krajiny Blízkeho východu. Veľký sedan Hyundai opustil americký trh v roku 2016 pre nízky dopyt.