Slovenský test: Nissan Micra N-Sport DIG-T 117. Najmenší Nissan vyzerá šporotvo, ale jazdí aj tak?

Slovenský test: Nissan Micra N-Sport DIG-T 117. Najmenší Nissan vyzerá šporotvo, ale jazdí aj tak?

3. augusta 2019 0 Od Roman Tomášek

Prvá generácia Nissan Micra bola svetu predstavená v roku 1982. Jednalo sa o maličké hranaté autíčko. Desať rokov po predstavení prvej generácie bola predstavená druhá generácia, ktorá dostala už oblejšie tvary. No v roku 2002 prišla na trh tretia generácia MK3. Táto generácia dostala guľatý a aristokratický dizajn. Štvrtá generácia ponúkla rovnaký, ale modernejší dizajn, no najväčšia dizajnová zmena pre Micru nastala v roku 2017. Práve vtedy bola predstavená nová generácia s označením K14, ktorá bola nižšia, dlhšia a ponúkla oveľa športovejší dizajn. Ako bude jazdiť najnovšia Micra vo výbave N-Sport s litrovým preplňovaným trojvalcom s výkonom 117 koní? Na to sme sa pozreli v redakčnom teste.

Test Nissan Micra N-Sport

Micra vyzerá dynamicky a športovo

Nová Micra po predstavení v roku 2017 prešla naozaj veľkou dizajnovou zmenou. Predtým auto vyzeralo ako maličké nemotorné vajíčko, no súčasná generácia K14 vyzerá naozaj dynamicky. Opticky je auto oveľa nižšie, dlhšie, širšie a nami testovaná verzia N-Sport pridáva autu ešte väčší športový šmrnc. Však stačí sa na auto pozrieť a hneď ti je jasné, že malý nahnevaný predátor čaká na poriadnu jazdu.

Na vozidle nájdeme tiež množstvo dolpnkov s karbónovým vzhľadom a 17″ čierno lakované elektróny. Spolu s bielym lakovaním Micra N-Sport vyzerá veľmi dobre. Však pozri na fotky. Pochváliť musím aj zadné brzdové svetlo, ktoré je umiestnené uprostred zadného nárazníka. Toto riešenie mi veľmi pripomína vozidlá F1.

Sedím v GT-R alebo v Micre?

Hneď po otvorení dverí ma zasiahla vôňa nového auta a hlavne kože. V interiéri je množstvo kože a ja som si pribadal ako keby nastupujem do GT-R alebo iného exotického auta. Kožu a Alcantaru nájdeš na sedadlách, na palubnej doske, na stredovom tunely a aj na lakťovej opierke. Dokonca na palubnej doske s tredovom tunely je Alcantara prešitá bielou niťou. Vyzerá to veľmi dobre a exoticky. Volant vyzerá taktiež športovo, je potiahnutý kožou a spodná strana je zrezaná. Drží sa dobre a jeho veniec je akurát hrubý na uchopenie. Čo sa týka ovládacích prvkov, tak na stredovej konzole nájdeme ovládanie automatickej klimatizácie a nad ovládaním sa nachádza dotykový displej s multimediálnym systémom. Displej je veľmi dobre čitateľný, ale jeho multimediálny systém nie je zrovna najlepší. Na môj vkus je neprehladný. Chce to trochu zvyk. Taktiež v testovanom vozidle nebola navigácia, čo v dnešnej dobe by mala byť samozrejmosť. Čo však musím veľmi pochváliť je ozvučenie BOSE. Už samotný názov napovedá, že počúvanie hudby bude zážitok a je to pravda. Zvuk je náramne dobrý a dokonca reporoduktory sú aj v opierkach hlavy. Tento dokonalý sluchový zážitok je jedna z top vecí na tomto aute.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pôsobím ako výkonnejší brat GT-R, ale budem tak aj jazdiť?

Nissan Micra N-Sport vyzerá už na prvý pohľad výborne, no z pekného taniera sa potrebujem aj najesť. V skratke povedané s autom si musím aj dobre zajazdiť. Teda aspoň podľa mňa. Pod kapotou testovaného kúsku sme mali turbom prepňovaný 1,0 litrový trojvalec s výkonom 117 koní. Koníkov na tak malé auto je dosť, ale čo povie samotná prax?

Litrový trojvalec sa k autu úplne hodí. Vo vyšších otáčkach auto ochotne akceleruje a ver či never s autom si užiješ aj športovú jazdu. Manuálna prevodovka s torchu dlhšími dráhami príspieva k zážitku z jazdy a s manuálnou ručnou brzdou si môžeš užit aj nejaký ten driftík. Napriklad na štrku alebo snehu. Avšak všetka táto radovánka má jeden háčik. Treba mať vypnutú klimatizáciu a vypnuté ESP. Pri zapnutej klimatizácii je cítiť menší výkon a ESP dosť obmedzuje športovú jazdu. Na druhej strane na šmykľavom povrchu funguje ESP dobre a auto je bezpečnejšie. Snažil som sa so všetkými systémami dostať do kritickej situácie, ale auto to vždy zvládlo na jedničku. Keď som mu poriadne začal šlapať po krku, tak mi znížilo výkon.

Ale aby sme nehovorili len o športovej jazde, tak s Microu sa dá jazdiť aj pohodlne. Motor zvládne aj nižše otáčky a nerovnosti zládne taktiež dobre. Síce priečne nerovnosti o sebe dajú vedieť, ale nie je to žiadna katastrofa.

Priestor možno len pre Hobbitov.

Od malého vozidla nebude asi nikto očakávať veľa miesta, ale musíme sa pozrieť aj na to. Pri mojej výške 176 cm si vpredu viem spraviť dobré pohodlie, no vzadu už toľko pohodlia netreba očakávať. Chýba miesto na nohy a dlhšiu cestu si neviem predstaviť. Toto auto by som si vedel predstaviť pre pár, ktorý bude vzadu voziť psa. Poprípade pre ženu na nákupy.

Celkovo Nissan Micra N-Sport hodnotím pozitívne. V prvom rade vyzerá dobre a svojim spôsobom dokáže jajdiť rýchlo a agilne. Miesta na zadných sedadlách síce neponúkne veľa, no zasa dobrý zvuk a dobre vyzerajúci interiér to vynahradia. Určite ak plánuješ kúpu menšieho auta sa pozri aj po Micre.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.