Porsche predstavilo elektrickú novinku Taycan. Verzia Turbo S ponúkne brutálny výkon.

Porsche predstavilo elektrickú novinku Taycan. Verzia Turbo S ponúkne brutálny výkon.

4. septembra 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Príbeh nového elektrického modelu Taycan sa začína v roku 2015. Práve v tomto roku bol predstavený koncept elektrického vozidla z názvom Mission E. Tento koncept naznačil ako bude vyzerať nové elektrické vozidlo Porsche, no dlhé štyri roky prešli a máme kompletné sériové vozidlo. Tak poďme sa naňho pozrieť. 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nové Porsche Taycan vyzerá po dizajnovej stránke jednoducho, ale zároveň brutálne. Na prednej časti nenájdeme žiadnu mriežku chladiča, ale úzke svetlomety, ktorých vyčnievajú nasávacie otvory. Na nárazníku sa po bokoch tiež nachádzajú nasávacie otvory, no uprostred je plocha pre kameru a rôzne iné systémy. Pri pohľade z boku je vidieť krásnu líniu, ktorá začína nízkou kapotou, pokračuje stúpaním čelného skla a následne od C-stĺpiku strecha jemne klesá dole až k zadnej časti. Na zadnej časti nič nepôsobí rušivo. Nájdeme na nej veľmi úzke svetlomety prepojené úzkym LED pásikom a decentný difúzor na nárazníku.

Interiér vyzerá veľmi futuristicky a na palubnej doske nájdeme až štvoricu dotykových displejov. Ten najväčší, ktorý nahradí budíky je zakrivený a má uhlopriečku 16,8″. Centrálny dotykový displej má uhlopriečku 10,9″, no ďalší displej je pod ním a ďalší sa nachádza pred spolujazdcom. Čo sa týka batožinového priestoru, tak novinka má až dva. Ten predný má objem 81 litrov a ten zadný 366 litrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Na začiatok predaja budú v ponuke dve výkonné verzie Turbo a Turbo S. Názov si netreba mýliť. Novinka nemá žiadne turbo, ale toto slovo slúži len na označenie verzie. Obe verzie majú jeden elektromotor umiestnený na prednej náprave a jeden na zadnej náprave. Vďaka tomu má Porsche poháňané obe nápravy. Zaujímavosťou je, že na zadnej náprave je umiestnená 2-rýchlostná prevodovka. Prvý prevodový stupeň zaručuje Taycanu výborné zrýchlenie, zatiaľ čo druhý prevodový stupeň zaručuje vysokú účinnosť a nízku spotrebu elektrickej energie.

Ak sa presunieme k výkonu tak verzia Turbo ponúkne výkon 680 koní. Stovku so systémom Launch Control dosiahne za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 260 km/h. Dojazd na jedno nabitie je 450 kilometrov podľa WLTP.

Verzia Turbo S ponúka v režime Overboost až 761 koní a krútiaci moment je 1 050 Nm. Toto sú hodnoty, vďaka ktorým Taycan Turbo S presiahne rýchlosť 100 km/h za 2,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h. Avšak v tomto prípade je dojazd na jedno nabitie len 412 kilometrov.

Porsche Taycan je prvé elektrické vozidlo so systémovým napätím 800 V namiesto obvyklých 400. Toto je výhoda pri nabíjaní. Pri vysokonapäťovej nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom sa za niečo viac ako päť minút nabijú batérie na dojazd 100 km. Na 80% sa dokážu batérie nabiť za 22,5 minúty.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Novinka dostáva aj integrovanú kontrolu podvozku Porsche 4D. Tento systém analyzuje a synchronizuje všetky systémy podvozku v reálnom čase. V základe taktiež nájdeme adaptívne vzduchové odpruženie s trojkomorovou technológiou vrátane elektronického riadenia tlmičov PASM (Porsche Active Suspension Management), ako aj elektromechanický stabilizačný systém Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) vrátane systému Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Porsche Taycan bude uvedené na trh začiatkom roka 2020, ale Porsche Taycan sa dá objednať už teraz. Cena Taycan Turbo S začína na sume 152 000€.

Sme veľmi zvedavý ako bude Taycan vyzerať naživo a oveľa viac sa tešíme na testovaciu jazdu s Porsche Taycan.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.