Opel Mokka GSE Rally: Pretekársky crossover na batériový pohon.

Opel Mokka GSE Rally: Pretekársky crossover na batériový pohon.

22. mája 2025 0 Od spiatocka.sk

Myšlienka využitia elektromobilov pre rally preteky nie je nová. Opel už piatu sezónu spolu s nemeckou organizáciou ADAC organizuje jediný pohár rally jednej značky na svete, kde súťažia iba elektromobily Opel Corsa Rally Electric. V rámci rozvoja tohto smeru spoločnosť pripravila druhý podobný model crossover Opel Mokka GSE Rally. Nielenže predstavuje budúcnosť elektrických rally, ale tiež ohlasuje príchod elektricky poháňaného cestného vozidla Mokka GSE.

Bojovný koncept sa od štandardného SUV Opel Mokka líši farebným lakom s charakteristickým sloganom „OMG!“ GSE. Čierna kapota má športové rýchloupínacie zámky a na streche sa nachádza dodatočný prívod vzduchu. Ale vo vnútri sa skrývajú oveľa vážnejšie zmeny. Interiér je navrhnutý podľa pretekárskych kánonov: takmer žiadne obloženie, sú nainštalované pretekárske vedierka homologované FIA so šesťbodovými pásmi a plnohodnotnou bezpečnostnou klietkou.

Trakčná batéria nainštalovaná pod podlahou je vybavená dodatočnou ochranou a zosilneným dnom. Všetky elektrické systémy sú monitorované hlavným alarmovým systémom, ktorý upozorní pilota a navigátora na akúkoľvek poruchu elektrického systému. V prípade kolízie automatický systém vypne celý vysokonapäťový systém v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Okrem toho je štandardný hasiaci systém naplnený špeciálnou zmesou, ktorá nevedie elektrinu.

Z hľadiska techniky je Opel Mokka GSE Rally zjednotený so sériovým crossoverom Abarth 600e. Jediný elektromotor je namontovaný na prednej náprave a dosahuje výkon 280 koní a 345 Nm. Auto obsahuje pretekársku prevodovku a diferenciál s uzávierkou. Okrem toho boli zosilnené hnacie hriadele a náboje kolies. Elastické kĺby v zaveseniach boli nahradené pevnými pántmi a štandardné tlmiče ustúpili športovým analógom od značky Bilstein. Všetci elektronickí asistenti (ABS, ESP atď.) boli odstránení, ale riadiaca elektronika pohonnej jednotky získala špeciálne algoritmy rally, vyvinuté pre hatchback Corsa Rally Electric. Trakčná batéria zostáva štandardná (54 kWh), dojazd a rýchlosť nabíjania nie sú zverejnené.

Spoločnosť Opel s hrdosťou oznamuje, že vďaka všetkým úpravám sa Mokka GSE Rally na trati približuje rýchlosti populárnej triedy Rally4. Pretekársky crossover sa navyše stal prvým zástupcom novovytvorenej kategórie eRally5, ktorá bude do kalendára FIA zavedená od sezóny 2026. Samotný koncept Opel Mokka GSE Rally bude naživo predstavený na etape ELE Rally v Eindhovene, ktorá sa uskutoční tento víkend. Nuž, cestná verzia Mokka GSE sa očakáva už veľmi skoro.