Nový superšport McLaren 750S nahradil model 720S.

Nový superšport McLaren 750S nahradil model 720S.

28. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Superšport McLaren 720S s motorom v strede vydržal šesť rokov a teraz prešiel plánovanou modernizáciou. Jeho výsledkom je približne 30 % nových alebo upravených komponentov, ako aj nový index: teraz je to McLaren 750S. Koniec koncov, britská spoločnosť dáva svojim hlavným modelom digitálne označenia v súlade s výkonom motora a po modernizácii sa výkon zvýšil.

Motor V8 4.0 bi-turbo dostal ľahké piesty (ako model Senna), zvýšil sa plniaci tlak a prepracoval sa riadiaci program. V dôsledku toho sa výkon zvýšil zo 720 na 750 koní a krútiaci moment zo 770 na 800 Nm, hoci tento motor dokáže viac. Sedemstupňový predselektívny „robot“ má upravené prevodové pomery.

Podvozok bol prepracovaný v oveľa väčšom meradle. Podvozok PCC (Proactive Chassis Control) s hydraulickým systémom, ktorý spája všetky tlmiče a pomáha bojovať proti prevráteniu, je už treťou generáciou. Objavil sa nový hydraulický akumulátor, iné pružiny (vpredu mäkšie a vzadu tvrdšie) a tlmiče, prepracovala sa geometria pák, rozchod vpredu sa rozšíril o 6 mm.

Tento McLaren by mal byť nielen ešte prívetivejší pre vodiča, ale aj pohodlný v každodennom živote. Predné odpruženie dokáže zdvihnúť predok auta (napríklad pred vjazdom na rampu) len za štyri sekundy oproti desiatim v prípade predchádzajúceho modelu. Posilňovač riadenia je trochu ostrejší, je tu nový posilňovač bŕzd a po prvý raz sú ponúkané karbón-keramické brzdové kotúče (opäť ako model Senna).

Na redukcii hmotnosti sa urobilo veľa práce. Napríklad len nové kované kolesá umožnili zhodiť 13,8 kg. Tenšie čelné sklo, mínus 1,6 kg, pružiny a tlmiče – mínus 2 kg. Nové základné sedadlá s rámom z uhlíkových vlákien a skráteným čalúnením ušetrili 17,5 kg, aj keď sa dajú objednať „normálne“ sedadlá.

Bohužiaľ, v boji o kilogramy padol aj hlavný interiérový prvok modelu 720S, otočný displej prístrojov. McLaren 750S má novú obrazovku, ktorá je pevne namontovaná na stĺpiku riadenia, čím sa ušetrilo 1,8 kg. Existuje však kompenzácia: v rohoch tela tohto displeja sú nainštalované klávesy na výber režimov odpruženia a jazdnej elektroniky. Môžete ich ovládať bez toho, aby ste zložili ruky z volantu.

Spoločnosť uviedla príklady jednotiek a častí, ktoré sú ľahšie, ale na niektorých miestach došlo k nárastu. Pretože nakoniec je McLaren 750S o 30 kg ľahší ako jeho predchodca. Suchá hmotnosť kupé je 1277 kg a pohotovostná hmotnosť je 1389 kg. Spider je o 49 kg ťažší a stále má dvojdielnu konvertibilnú strechu z uhlíkových vlákien, ktorú je možné zložiť alebo zdvihnúť za 11 sekúnd pri rýchlosti do 50 km/h. Za príplatok je ponúkaná panoramatická strecha s elektrochromatickým sklom zabudovaným v hornej časti.

Navonok sa McLaren 750S líši od svojho predchodcu prepracovanými kapotážami vpredu aj vzadu, hoci celkový štýl je zachovaný. Zväčšili sa bočné prívody vzduchu, zväčšilo sa zdvíhacie krídlo. Dve okrúhle výfukové potrubia už nie sú rozvedené na rôznych stranách, ale sú spojené do jedného potrubia. Mimochodom, výfukový systém tiež dokázal ušetriť 2,2 kg.

V dôsledku toho sa čas zrýchlenia na „stovku“ skrátil z 2,9 na 2,8 sekundy. Pokrok v zrýchlení na 200 km/h je oveľa výraznejší: 7,2 s namiesto 7,8 s (Spider má 7,3 s namiesto 7,9 s). Napokon, až na tristo kupé vystrelí len za 19,8 s oproti 21,4 s pri predchádzajúcom modeli. Spider je podľa očakávaní pomalší, 20,4 s. Ale maximálna rýchlosť v dôsledku iných prevodových pomerov sa znížila na 332 km/h namiesto 341 km/h.

Výroba superšportov McLaren 750S sa začne v septembri, no objednávky boli otvorené ešte pred debutom, takže výrobná kvóta pre tento rok je takmer dosiahnutá. Začiatočná cena je približne 250 000 libier. Mimochodom, „sedemstopäťdesiatka“ bola posledným čisto benzínovým McLarenom. Všetky nasledujúce základné modely budú hybridné.