Mníchovská automobilka predstavila nové BMW X6.

Mníchovská automobilka predstavila nové BMW X6.

3. júla 2019 0 Od spiatocka.sk

Prvá generácia BMW X6 s označením E71 bola svetu predstavená v roku 2007 a je považovaná za zakladateľa triedy SUV Coupe. Neskôr v roku 2014 vstúpila na trh druhá generácia s označením F16 a je zvláštne, že X6 nemala konkurenciu až do roku 2015. Práve vtedy bolo predstavené svetu nové GLE Coupe, no a minulý rok bolo predstavené Audi Q8. Lenže dnes bola predstavená tretia generácia BMW X6. Čo ponúkne? Na to sa pozrieme nižšie.

BMW X6 2019

Po dizajnovej stránke je novinka úplne nová. Na prednej strane nájdeme nové väčšie ladvinky, ktoré sú po okrajoch podsvietené a nie sú zbytočne veľké ako pri X7. Na ladvinky nadväzujú úzke svetlá a nižšie nájdeme vodorovné LED denné svetienie. Zadná časť sa taktiež nevyhla zmene. Tam sú nové svetlá, ktoré zasahujú skoro do stredu veka batožinového priestoru. Pri pohľade z boku si môžeš všimnúť uhladenú coupe líniu s dlhou kapotou a klesajúcou strechou od B-stĺpiku.

Interiér je veľmi podobný BMW X5. Nájdeme v ňom digitálny prístrojový štít, centrálny dotykový displej s novým multimediálnym systémom a za príplatok aj sklenenú hlavicu voliča prevodovky. Za príplatok môže byť vo vozidle 4-zónova automatická klimatizácia, masážne predné sedadlá, vyhrievané držiaky nápojov a mnoho ďalšieho.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo sa týka rozmerov, tak novinka narástla na dĺžku o 26 mm (4 935 mm) a rázvor kolies narástol o 42 mm (2 975 mm). Objem batožinového priestoru je rovnakých 580 litrov a po sklopení sedadiel delených 40:20:40 sa batožinový priestor zväčší na 1 525 litrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V základe novinky nájdeme adaptívne tlmiče a za príplatok bude v ponuke vzduchové pruženie s nastaviteľnou svetlou výškou. Taktiež budú v ponuke aj dve verzie M Sport a xLine. Prvá športovo zameraná verzia dostane športovejší dizajn, M podvozok a elektronicky ovládaný zadný diferenciál. Verzia xLine dostane exteriérové doplnky z matného hliníku.

Na začiatku budú v ponuke dva naftové a dva benzínové agregáty. Najslabší agregát 30d je 3,0 litrový naftový šesťvalec s výkonom 265 koní a krútiacim momentom 620 Nm. Silnejší agregát je 40i. Jedná sa o 3,0 litrový benzínový šesťvalec s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Ďalší v ponuke je M50d, teda štyrikrát preplňovaný 3,0 litrový diesel s výkonom 400 koní a krútiacim momentom 760 Nm. Na vrchole je 4,4 litrový osemvalec s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Táto verzia má označenie M50i a stovku zvládne za 4,3 sekundy. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6d-Temp.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.