Hyundai Veloster N DCT je rýchlejší ako Veloster N s manuálnou prevodovkou.

Hyundai Veloster N DCT je rýchlejší ako Veloster N s manuálnou prevodovkou.

21. apríla 2020 0 Od spiatocka.sk

Len pred pár dňami sme priniesli oficiálnu informáciu, že Hyundai bude vyrábať Veloster N s automatickou 2-spojkovou prevodovkou DCT. Túto informáciu nám potvrdil Hyundai USA. Avšak žiadne technické informácie sme o Veloster N nemali. Teraz už máme kompletné informácie. 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Veloster N s automatickou prevodovkou má pod kapotou štandardný motor 2,0 T-GDi s výkonom 275 koní. Poháňané sú predné kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku DCT s dvoma mokrými spojkami. Automatická prevodovka prináša aj výrazné zrýchlenie. Verzia s manuálnou prevodovkou zrýchli na 100 km/h za 6,1 sekundy, no verzia s DCT zrýchli za 5,6 sekundy.

Hyundai sa stále drží sloganu Fun to Drive a preto vybavili verziu s DCT rôznymi systémami.

Systém N Grin Shift zvýši krútiaci moment o 7%, teda na hodnotu 377 Nm.

Systém N Power Shift sa automaticky zapne keď sa otvorí viac ako 90% škrtiacej klapky. Tento systém zmierňuje akékoľvek zníženie krútiaceho momentu a to vyšším zaradeným stupňom.

N Track Sense Shift rozlišuje podmienky na ceste a na základe podmienok na ceste radí správny prevodový stupeň. Tento systém bude radiť prevodové stupne tak ako profesionálny pretekár. Určite poteší aj včasné podradenie pri brzdení. Táto funkcia šetrí brzdy, ale hlavne nevädnú brzdy pri športovej jazde.

Hyundai Veloster N DCT

V príplatkovej výbave budú v ponuke športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a LED nápisom N. Sedadlá sú o 2 kg ľahšie.

V Južnej Kórei sa začne Veloster N DCT predávať už tento mesiac. Na americkom trhu závisí predaj od vývoja koronavírusu. Je to dosť možné, že i30 N po facelifte dostane prevodovku DCT. Taktiež sa očakáva Kona N a Tucson N. Tieto vozidlá budú mať s veľkou pravdepodobnosťou automatickú prevodovku DCT.