HWA Evo Restomod je premenený na maratónske pretekárske auto.
22. júna 2025Nemecká inžinierska firma HWA, pomenovaná podľa iniciálok svojho zakladateľa Hansa Wernera Aufrechta, minulý rok predstavila projekt restomodného vozidla HWA Evo, ktoré je postavené na sedane Mercedes-Benz 190E. Teraz, pred 24-hodinovými pretekmi Nürburgringu, HWA predstavila dva vytrvalostné pretekárske vozidlá Evo.

Prekvalifikácia restomodu na skutočné pretekárske auto vyzerá zvláštne len na prvý pohľad. Faktom je, že prototypom pre HWA Evo bol homologačný sedan Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II a jeho pretekárska verzia pre šampionát DTM, na vývoji ktorej sa podieľala spoločnosť AMG, tiež vytvorená za účasti Aufrechta. To znamená, že restomod je akýmsi návratom ku koreňom motoristického športu, ale s využitím existujúcich moderných technológií. Najmä preto, že hlavnou špecializáciou strojárskej spoločnosti HWA je teraz príprava pretekárskych automobilov.

Boli vyrobené dva pretekárske exempláre HWA Evo, ktoré sú prihlásené do triedy SP-X bez prísnych technických obmedzení. HWA poskytuje iba všeobecné informácie o úpravách cestných vozidiel pre účasť na 24-hodinovom maratóne Nürburgring. Napríklad boli oznámené zmeny pohonnej jednotky, zníženie hmotnosti a pridanie povinných bezpečnostných systémov podľa predpisov. Dôležité je, že aj štandardný restomod je svojou konštrukciou a komponentmi veľmi blízky pretekárskym vozidlám, a preto neboli potrebné žiadne významné úpravy.


Pripomeňme si, že pri stavbe restomod HWA Evo zostala zo štandardného sedanu Mercedes-Benz 190E (W201) iba stredná časť karosérie a aj tá je výrazne vystužená ďalšími prvkami vrátane rúrkového rámu. Na karosériu sú pripevnené nové pomocné rámy vyrobené z ocele, hliníka a uhlíkových vlákien. Všetky vonkajšie panely (vrátane strechy) a aerodynamická karoséria sú tiež kompozitné. Podvozok je úplne zjednotený s automobilmi série DTM: HWA Evo má vpredu aj vzadu dvojité priečne ramená, dopĺňajú ich stabilizátory H&R a pružiny KW s nastaviteľným zdvihom. Karbónovo-keramické brzdy majú vpredu kotúče s priemerom 380 mm a šesťpiestové strmene a na zadnej náprave sú namontované 360 mm kotúče a štvorpiestové strmene.

Za prednou nápravou, v základe, je vtesnaný upravený motor Mercedes-Benz V6 3.0 biturbo. Jeho výkon v základnej verzii je 450 koní a 550 Nm a pri objednaní paketu Affalterbach dosahuje výkon 500 koní. Šesťstupňová prevodovka je pridelená k zadnej hnacej náprave. Vďaka týmto opatreniam bolo možné dosiahnuť ideálne statické rozloženie hmotnosti (50:50). Maximálna rýchlosť základnej verzie je 270 km/h a s paketom Affalterbach je 300 km/h.

Tento víkend absolvujú športové restomody HWA Evo demonštračné kolá na Nürburgringu. Plná účasť na 24-hodinovom maratóne je však plánovaná až na budúci rok. Toto všetko by malo samozrejme podnietiť záujem kupujúcich o civilné restomody, za ktoré HWA požaduje najmenej 714-tisíc eur pred zdanením.



