BMW predstavilo pancierovú sedmičku, ale aj pancierové elektrické i7.

BMW predstavilo pancierovú sedmičku, ale aj pancierové elektrické i7.

15. augusta 2023 0 Od spiatocka.sk

BMW radu 7 novej generácie G70 sa teraz ponúka aj v pancierovej verzii. Okrem toho bola ponuka doplnená benzínovým sedanom BMW 760i Protection a batériou poháňaným BMW i7 Protection, prvým sériovo vyrábaným elektromobilom na svete s pancierovou ochranou. Predávať sa bude len v Európe, pričom benzínová verzia mieri na globálny trh. No z hľadiska výbavy sú obe „sedmičky“ vraj totožné.

Po Mercedes-Benz, ktorý pred dvoma rokmi predstavil verziu Guard súčasnej triedy S, prešli inžinieri BMW na nový princíp vytvárania „obrnených áut“. Ak predtým chránená „sedmička“ mala prekreslenú štandardnú karosériu, teraz bola vytvorená nanovo a vývoj prebiehal súbežne so základným modelom. Pod štandardnými dielmi karosérie sa skrýva ďalšia štruktúra s názvom BMW Protection Core.

Táto „pancierová kapsula“ je vyrobená zo špeciálnej oceľovej zliatiny lisovaním za tepla. Spodok a strecha sú dodatočne chránené (pred výbuchmi granátov), ​​pancierové dvere sú vyrobené samostatne a zadné časti okien sú tlmené. Bližšie informácie však BMW z bezpečnostných dôvodov neposkytuje. Tento dizajn vám umožňuje ďalej zvyšovať ochranu, avšak podľa deklarovaných parametrov je „sedmička“ nižšia v ochrane ako trieda S.

Zatiaľ čo Mercedes plne spĺňa úroveň ochrany VPAM VR10 (maximálna úroveň pre civilné vozidlá), BMW sedany sú certifikované len na úrovni VR9. Takéto pancierovanie môže odolať protipancierovým guľkám vypáleným z pušky s nábojom 7,62 x 51 mm. Desiatemu stupňu v BMW zodpovedajú len pancierové sklá (vo dverách sú čiastočne znížené) a za príplatok BMW ponúka aj čiastočnú ochranu karosérie na úrovni VR10 (proti protipancierovým zápalným guľkám ruskej pušky SVD s nábojom 7,62 x 54 mm).

Zvonku sa dá pancierová „sedmička“ rozpoznať podľa masívnych rámov z hrubého skla, aj keď tónovanie výrazne pomôže maskovaniu, pretože vonkajšia vrstva skla má rovnakú plochu ako pri „ľahkých“ autách. Verzia Protection je tiež vydaná so špeciálnymi vysokoprofilovými pneumatikami Michelin PAX. Sú vybavené plastovými vložkami a umožňujú vám pokračovať v jazde po streľbe, ale rýchlosť v tomto prípade nie je vyššia ako 80 km/h.

Benzínové BMW 760i Protection má štandardný motor V8 4.4 biturbo, aj keď jeho výkon je znížený z 544 na 530 koní (krútiaci moment – 750 Nm). Obrnené auto je vybavené pohonom všetkých kolies a zosilneným osemstupňovým automatom, čas zrýchlenia na 100 km/h je 6,6 s namiesto 4,2 s pre štandardné BMW 760i. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

Elektrické BMW i7 Protection vychádza z modifikácie i7 xDrive60 s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies (544 k, 745 Nm), no technika využíva zosilnené prvky z výkonnejšej verzie i7 M70. Pokiaľ ide o dynamiku, elektrický obrnený automobil je výrazne horší ako benzínový náprotivok: zrýchlenie na „stovku“ za 9,0 s, maximálna rýchlosť je 160 km/h. Najkurióznejšia je však dojazdová rezerva. Spoločnosť uviedla len predbežnú spotrebu elektriny: 30 kWh/100 km. To znamená, že v šetrných certifikačných podmienkach by batéria s kapacitou 102 kWh mala stačiť na 340 km.

Bohužiaľ, nič sa nehovorí o dodatočnej ochrane tejto batérie, hoci sa nachádza pod podlahou kabíny a je veľmi zraniteľná. Benzínové BMW 760i Protection má špeciálnu palivovú nádrž, ktorej vnútorný náter dokáže opraviť otvory po guľkách. Samozrejme, obrnené autá majú úplne prepracované a zosilnené odpruženie a brzdy. V BMW sa však prvýkrát rozhodli vybaviť chránené sedany plne kontrolovaným podvozkom: predtým výrobcovia opustili tento zložitý systém kvôli spoľahlivosti, ktorá je obzvlášť dôležitá pre obrnené auto.

Pre verziu Protection sú k dispozícii takmer všetky príplatky, ako pre „ľahký“ model. Hoci širokouhlý výklopný displej v strope nie je k dispozícii, nahrádzajú ho tradičné displeje na operadlách predných sedadiel. Zo špeciálneho vybavenia tu máme hasiaci systém, kyslíková fľaša na prívod do kabíny a interkom na vyjednávanie s „útočníkmi“ (mikrofóny sú zabudované do bočných spätných zrkadiel).

zrkadiel).

Ťažké dvere sú prvýkrát vybavené servopohonom. Dokážu sa nielen samostatne otvárať alebo zatvárať (systém sa aktivuje sa stlačením tlačidla), ale vždy pomáha aj pri ručnej manipulácii. Na čelnom skle a v spodných sektoroch bočných okien v predných dverách je elektrické vyhrievanie (pre lepší výhľad do zrkadiel). Môžete si objednať továrenské špeciálne majáky a antény.

Obrnené sedany sa budú vyrábať v rovnakom závode v Dingolfingu, kde sa vyrábajú všetky „sedmičky“, avšak s návštevou špeciálnej dielne. Verejné predstavenie auta sa uskutoční v septembri na výstave IAA v Mníchove a začiatok dodávok je naplánovaný na december.