Základný Mercedes-AMG GT má štyri valce a pohon zadných kolies.

Základný Mercedes-AMG GT má štyri valce a pohon zadných kolies.

21. marca 2024 0 Od spiatocka.sk

Druhá generácia superšportu Mercedes-AMG GT bola predstavená v lete 2023. Toto kupé sa v skutočnosti zmenilo na uzavretú verziu kabrioletu Mercedes-AMG SL, ktorá namiesto predchádzajúceho usporiadania Transaxle s prevodovkou na zadnej náprave prešla na svoju klasickú platformu. Doteraz boli v ponuke len kupé s motorom V8 a pohonom všetkých kolies, no teraz pribudla aj juniorská verzia.

Toto kupé však neprekvapilo, pretože základný kabriolet Mercedes-AMG SL43 sa vyrába od roku 2022. Nový Mercedes-AMG GT 43 má rovnakú technológiu, ale s určitými zmenami. Pod kapotou je dvojlitrový štvorvalcový motor M139 s elektrickým pohonom jedného turbodúchadla, ktorého princíp fungovania je vypožičaný z Formuly 1. Medzi kolesá turbíny a kompresora je nainštalovaný kompaktný 48-voltový elektromotor s hrúbkou 4 cm, ktorý proaktívne napína turbínu, čím pomáha minimalizovať oneskorenie turba a zlepšuje odozvu motora.

Športové auto je vybavené najvýkonnejšou verziou tohto štvorvalca a má 421 koní a 500 Nm. Zatiaľ čo kabriolet SL 43 má nárok „len“ na 381 koní a 480 Nm. Kupé dokáže zrýchliť na „stovku“ za 4,6 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 280 km/h. Údaje pre menej výkonný a ťažší kabriolet sú 4,9 s a 275 km/h. Ale osemvalcoví príbuzní sú, samozrejme, rýchlejší: GT 55 zrýchli na „stovku“ za 3,9 sekundy a GT 63 za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 295 a 315 km/h.

Slabšie kupé má pohon len zadnej nápravy, prevodovka je deväťstupňová automatická AMG Speedshift MCT 9G s mokrou spojkou namiesto meniča krútiaceho momentu. Vývojári sľubujú, že GT 43 sa stalo najsvižnejším členom rodiny, ktorý dáva najväčší pôžitok zo zákrut. Pravda, na rozdiel od osemvalcových kolegov sú adaptívne tlmiče a otočné zadné kolesá k základnej verzii ponúkané za príplatok. Príplatkový balík AMG Dynamic Plus pridáva ešte viac korenia: obsahuje aktívne uloženia motora, elektronicky riadený zadný diferenciál, pretekárske jazdné režimy a aktívne aerodynamické prvky spodku.

Aktívna aerodynamika mladšieho modelu je však štandardom: ide o klapky v maske chladiča a päťpolohový spojler vzadu. Slabší Mercedes-AMG GT 43 sa od verzií V8 odlišuje iným predným nárazníkom so spodnou časťou na celú šírku a oblými výfukmi namiesto pravouhlých. Navyše namiesto veľkých zvislých vzduchových potrubí v predných krídlach sú vyrobené malé horizontálne.

Cena ani dátum začiatku predaja juniorského kupé Mercedes-AMG GT 43 zatiaľ neboli zverejnené.