Výrobcovia automobilov sa odvracajú od Apple CarPlay Ultra.
30. júna 2025V máji spoločnosť Apple predstavila aktualizovaný a rozšírený protokol CarPlay Ultra, ktorý bude mať premiéru na trhu v automobiloch Aston Martin. Spočiatku podporu nového protokolu prisľúbilo ďalších 14 značiek (Acura, Audi, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Porsche, Renault, Volvo) a neskôr sa k nim pridali aj kórejské značky Hyundai, Kia a Genesis. Denník The Financial Times však teraz zistil, že mnohí z týchto výrobcov systém Apple CarPlay Ultra do svojich áut odmietli implementovať.

Novinári informovali o neochote Mercedes-Benz, Audi, Polestar a Volvo používať nový CarPlay Ultra. A nemenovaný manažér skupiny Renault dokonca varoval Apple: „Nepokúšajte sa narušiť naše vlastné mediálne systémy.“ Audi oficiálne potvrdilo, že nemá v úmysle implementovať CarPlay Ultra, ale namiesto toho sa zameria na vývoj mediálneho systému MMI s vlastnými protokolmi na pripojenie mobilných zariadení. Ford, Nissan a Infiniti na otázky novinárov odpovedali, že k tejto veci zatiaľ nemajú čo povedať. Jaguar a Land Rover uviedli, že v súčasnosti posudzujú riziká.

Prečo protokol CarPlay Ultra tak vystrašil automobilky? Napriek tomu, že väčšina z nich (okrem GM) nemá v úmysle opustiť predchádzajúci protokol Apple CarPlay bez predpony Ultra. Faktom je, že nová verzia bola vytvorená s ohľadom na hlbšiu integráciu s elektronickými systémami automobilu. Hovoríme nielen o mediálnom systéme, ale aj o palubných riadiacich jednotkách zodpovedných za pohyb a bezpečnosť automobilu. To znamená, že teoreticky môžu špecialisti spoločnosti Apple prostredníctvom CarPlay Ultra získať prístup k množstvu kritických údajov vrátane tajných technických informácií a telemetrie.

Okrem toho sa veľké automobilové koncerny snažia vytvárať vlastné operačné systémy, a to aj preto, že mediálne obrazovky svojich automobilov považujú za prostriedok dodatočnej monetizácie. Či už ide o reklamu, rôzne predplatné alebo „možnosti na požiadanie“, a v prípade použitia protokolu Apple pôjdu všetky zisky do vrecka tejto spoločnosti. Preto neprekvapuje, že debut systému CarPlay Ultra sa uskutočnil na automobiloch malej spoločnosti Aston Martin, ktorá jednoducho nemá zdroje na vytvorenie vlastného plnohodnotného multimediálneho systému.



