Vynovené Porsche Cayenne bude mať nový interiér.

Vynovené Porsche Cayenne bude mať nový interiér.

30. marca 2023 0 Od spiatocka.sk

Lamborghini začalo odtajňovať nový hyperšport Revuelto z technickej prezentácie. A Porsche sa rozhodlo, že modernizovaný Cayenne treba najskôr ukázať zvnútra, pretože jeho interiér nebol len upravený, ale vlastne vytvorený nanovo. Vývojári nazývajú nový interiér pojmom Porsche Driver Experience. Ale v skutočnosti bude aktualizovaný Cayenne prvým Porsche so spaľovacím motorom, ktoré bude mať interiérovú architektúru z Porsche Taycan.

Tradičný prístrojový panel značky s centrálne umiestneným analógovým tachometrom sa stal históriou. Aktualizovaný Cayenne má plne virtuálny cockpit s 12,6-palcovou zakrivenou obrazovkou, ktorá nemá priezor. Dizajn obrazovky je možné zmeniť tlačidlom na volante.

 

Samotný volant je rovnaký ako pri Porsche 911. Má volič na výber jazdných režimov (Normal, Offroad, Sport a Sport Plus). Uhlopriečka obrazovky multimediálneho systému je rovnaká (12,3 palca), ale samotný multimediálny systém je modernejší. A za príplatok je teraz ponúkaná samostatná obrazovka (10,9 palca) pred spolujazdcom. Na nej môžete sledovať filmy alebo ovládať navigáciu a vďaka špeciálnej povrchovej úprave je tento displej pre vodiča neviditeľný.

Volič prevodovky, podobne ako pri Taycane, sa teraz nachádza na prednom paneli vpravo od volantu. To umožnilo úplne prepracovať stredovú konzolu. Je tu nový ovládací panel klimatizácie s analógovými a dotykovými tlačidlami, ako aj bezdrôtová podložka na nabíjanie smartfónu. Zabudovaný systém chladenia (zo štandardnej klimatizácie) umožnil zvýšiť nabíjací výkon mobilu na 15 wattov. Zmenená je aj vrchná časť výplní dverí vrátane úchytiek na odomykanie zámkov.

Aktualizované Porsche Cayenne však nie je pozoruhodné len svojím interiérom. Vzhľad je zatiaľ skrytý pod maskovaním, no dôjde k technickým zmenám. Veľkou revíziou prejde napríklad pruženie. Namiesto trojkomorových vzduchových vzpier sa objavia dvojkomorové, no s dvomi ventilmi pre každú komoru namiesto jedného. Základný turbomotor V6 3.0 sa zvýši z 340 na 354 koní. Verzia Cayenne S nahradí 2.9 biturbo V6 (440 k, 550 Nm) mladšou verziou motora V8 4.0 (474 ​​k, 599 Nm). A extrémny Cayenne Turbo GT bude mať 660 koní namiesto 640. Úpravami prejdú aj hybridy.

Všetky detaily budú zverejnené počas svetovej premiéry 18. apríla, ktorá sa uskutoční v rámci autosalónu v Šanghaji. Medzitým už prebieha vývoj štvrtej generácie Cayenne. Pôjde o prvý elektromobil na montážnej linke závodu na Slovensku, kde sa Cayenne teraz vyrába spolu s modelmi Volkswagen a Audi.