Nový Renault Espace je veľké 7-miestne SUV.

Nový Renault Espace je veľké 7-miestne SUV.

29. marca 2023 0 Od spiatocka.sk

Premena modelu Renault Espace je dokončená. Ak autá prvých štyroch generácií boli plnohodnotné minivany a piaty Espace bol kríženec medzi minivanom a crossoverom, potom je nový model typickým SUV. Se la vie, ako hovoria Francúzi: crossovery na súčasnom trhu sú oveľa perspektívnejšie.

Šesť generácií Renault Espace

Navyše, nový Renault Espace nie je samostatný model, ale vlastne predĺžená verzia SUV Renault Austral, ktorý debutovala pred rokom. Odpredu po B-stĺpik sú tieto autá takmer rovnaké (líšia sa len mriežky chladiča a tvary nárazníkov). To znamená, že Renault išiel rovnakou cestou ako Peugeot s príbuznými modelmi 3008 a 5008. Nový Espace je teda priamym konkurentom SUV Peugeot 5008.

V porovnaní s Australom je Espace dlhší o 212 mm (celkovo 4722 mm) a jeho rázvor sa predĺžil o 71 mm (až na 2738 mm). Šírka je 1843 mm, výška 1645 mm. Bývalý Espace z roku 2014 bol však dlhý 4857 mm a mal rázvor 2870 mm, navyše mal väčšiu šírku a výšku. Nie je teda prekvapujúce, že nové SUV na optimalizovanej modulárnej platforme CMF-C/D je až o 215 kg ľahšie ako jeho predchodca.

Espace môže mať päť alebo sedem sedadiel a za tretí rad si nebudete musieť priplácať. Druhý rad je rozdelený na dve časti sedadiel, ktoré majú nezávislé pozdĺžne nastavenie v rozsahu 220 mm a uhol sklonu operadiel sa pohybuje v rozsahu 31 stupňov. Každé sedadlo má samostatný konektor USB Type-C.

Kufor sa generačnou výmenou zmenšil. Ak mal predchádzajúci Espace za tretím radom 247-litrový priestor, nový pojme len 159 litrov. Utrpela aj maximálna kapacita. V päťmiestnej verzii sa maximálny objem batožinového priestoru znížil z 2101 na 1818 litrov a v sedemmiestnej verzii z 2035 na 1714 litrov. Ak však vezmeme do úvahy objem priestoru za druhým radom sedadiel, vyhráva nový model. 777 litrov (so sedadlami čo najviac vpredu) oproti 680 pre päťmiestnu verziu alebo 677 litrov oproti 614 pre sedemmiestny.

Vo všeobecnosti má Espace pomerne bohatú výbavu. V základnej konfigurácii je veľa položiek, ktoré môže mať Austral za príplatok. Ide napríklad o 19-palcové kolesá, adaptívne LED svetlomety (s matricovými sekciami diaľkových svetiel) alebo 9,3-palcový head-up displej.

Hybridný Renault Espace sa môže rozbehnúť iba na elektrický pohon. Prevádzka benzínového motora pri voľnobehu nie je možná, môže sa pripojiť po začatí pohybu. Takéto riešenie umožňuje znížiť straty a znížiť spotrebu paliva. Renault Espace E-Tech má skromnú 2 kWh batériu, ktorá beží na 400 voltov. Na čisto elektrický pohon takéto SUV ďaleko nezájde, no maximálny dojazd je 1100 km.

Poháňané sú len predné kolesá, no Espace nemá polonezávislé zadné zavesenie, ako Austral, ale viacprvkové. Udávaná svetlá výška je 180 mm. Za príplatok je plne ovládaný podvozok 4Control. Zadné kolesá sa môžu otáčať až pod uhlom piatich stupňov (oproti 3,5 stupňa u predchádzajúceho Espace). Pri rýchlostiach do 50 km/h sa otáčajú do protismeru s prednými, čím zlepšujú manévrovateľnosť (priemer otáčania je 10,4 m namiesto 11,6 m pre základnú verziu) a po 50 km/h – rovnakým smerom ako tie predné, ale maximálne o jeden stupeň.

Pre model Renault Espace je prvýkrát ponúkaný športový balík Esprit Alpine (sivé auto na obrázkoch). Zahŕňa prepracovanú mriežku chladiča, čierne lemovanie, 20-palcové kolesá, modré prešívanie interiéru, vložky s karbónovým vzhľadom a kovové kryty pedálov.

Ak sa všetky predchádzajúce generácie modelu Espace vyrábali vo Francúzsku (hoci v rôznych podnikoch), nové SUV bude vyrábané v španielskej Palencii, kde sa vyrába Austral. Štart predaja v Európe prebehne pred koncom jari.