Volkswagen ukázal nový Tiguan, no zatiaľ v maskovaní.

Volkswagen ukázal nový Tiguan, no zatiaľ v maskovaní.

15. júna 2023 0 Od spiatocka.sk

Úplná premiéra tretej generácie crossoveru Volkswagen Tiguan sa uskutoční až koncom septembra, no väčšinu informácií o tomto aute už Volkswagen prezradil. Navzdory obavám sa Tiguan nestal elektromobilom a zachoval si spaľovacie motory. A jeho vývoj sa vlastne uberal rovnakou cestou ako Golf.

Vzhľad Tiguanu je stále skrytý maskovacím filmom, ale kľúčové zmeny sú už jasné. Crossover sa stal menej „hranatým“, mriežka chladiča je úplne umiestnená v nárazníku a teraz je tu LED pásik medzi svetlometmi. Rázvor náprav sa nezmenil (2681 mm), rovnako ako celková šírka (1839 mm). V tretej generácii je však Tiguan o 32 mm dlhší (4551 mm) a o 5 mm vyšší (1640 mm) ako jeho predchodca.

Nový interiér je navrhnutý v duchu elektrických ID-modelov. Pred vodičom je 10,25-palcový virtual cockpit. Multimediálny systém môže mať dotykový displej s uhlopriečkou 12,9 alebo 15 palcov (v závislosti od konfigurácie) a pod ním sú dotykové lišty na ovládanie klimatizácie. Na stredovom tuneli už nie je volič prevodovky, jeho funkcie sú priradené pravému spínaču na stĺpiku riadenia.

Tiguan znamená návrat Volkswagenu k analógovým tlačidlám na volante. Opustenie dotykových tlačidiel oznámil šéf spoločnosti už vlani na jeseň. Po prvýkrát bude mať Tiguan namiesto samostatného zdvíhacieho displeja plnohodnotnú projekciu na čelné sklo, teda nový head-up displej.

Avizovaný je mierny nárast veľkosti kabíny. Nad hlavami jazdcov vpredu pribudlo 9 mm priestoru a pre pasažierov v druhom rade zväčšenie dosahuje 10 mm. Objem kufra vzrástol zo 615 na 648 litrov. Navyše, Tiguan dostal drahé doplnky výbavy. Napríklad sú to predné viacobrysové sedadlá s vyhrievaním, ventiláciou a masážou, ako aj maticové svetlomety, takmer ako aktualizovaný Touareg. Každý svetlomet obsahuje viac ako 19 000 LED a dosah má 500 metrov.

Hlavnou aktualizáciou platformy MQB Evo je príplatkové adaptívne odpruženie DCC Pro. Nové tlmiče majú dve ovládania ventilov (zvlášť pre stlačenie a odskok), takže rozdiel medzi komfortným a športovým režimom by mal byť výraznejší. Celkovo je ponúkaných pätnásť predvolieb odpruženia.

Európsky model si zachová benzínové turbomotory 1,5 TSI a 2,0 TSI, ako aj turbodiesel 2,0 TDI s výkonom 150 koní. Hlavná pozornosť sa však venuje plug-in hybridu: má zvýšenú kapacitu batérie (18,5 kWh namiesto 13), s ktorou dojazd v elektrickom režime dosahuje 120 km, ako aj jednosmernú nabíjačku. A ak je teraz Tiguan eHybrid ponúkaný iba v jednej verzii s výkonom 245 koní, nový model bude mať dve modifikácie s výkonom 204 a 272 koní. Výkonný Tiguan R ale nezostane v ponuke.

Volkswagen Tiguan tretej generácie vstúpi na európsky trh v prvom štvrťroku 2024. A do konca toho istého roku príde včas náhrada za predĺžený model Tiguan Allspace. Až teraz sa tento sedemmiestny crossover bude volať Volkswagen Tayron. Teraz sa model s týmto názvom vyrába iba v Číne, ale druhá generácia sa stane globálnou. Okrem toho bol pre niektoré trhy, ako je Amerika a Čína, ohlásený aj Tayron podobný kupé.