Volkswagen testuje brzdový filter. Budeme ho používať o pár rokov v každom novom aute?

Volkswagen testuje brzdový filter. Budeme ho používať o pár rokov v každom novom aute?

30. apríla 2019 0 Od Ľuboš Surovič

V posledných rokoch sa na vozidlá kladú stále vyššie a vyššie požiadavky. Väčšina požiadaviek sa točí okolo nízkych emisií, ale aj okolo bezpečnosti. Však v dnešnej dobre už ťažko nájdeme motor bez turba, diesel bez močoviny alebo auto bez asistenčného systému. Tieto veci patria k moderným vozidlám, no možno sa k nim v budúcnosti pripojí aj brzdový filter.

Brake Filters

Niektorí motoristi berú do úvahy pri kúpe brzdových kotúčov množstvo faktorov. Napríklad cena, kvalita, výdrž brzdný účinok. Avšak niekoho zaujíma tvorba prachu z bŕzd. Ten môže znečistiť kolesá, karosériu, ale aj ovzdušie. Práve kvôli ovzdušiu sa vyvíjajú brzdové filtre, ktoré majú zabrániť šíreniu prachu. Podľa MANN+HUMMEL sa v Nemecku vyprodukuje približne 10 000 ton prachu z bŕzd za rok.

Brzdový filter

Brzdový filter má zachytiť až 80% prachu a je pripevnený na brzdový kotúč. Podľa odhadov by sa mohol taký filter objaviť na vozidlách Volkswagen v roku 2021. Výmena by mala byť nutná každých 20 000 km a nemala by byť nákladná. Lenže filter na kotúči nemusí byť najlepšie riešenie. Totižto v roku 2017 spoločnosť Buderus Guss predstavila nový kotúč iDisc. Tento kotúč dostal povrch z karbidu volfrámu a vďaka tomu je tvrdší než bežný kotúč. Taktiež produkuje aj o 90% menej prachu.

Budeme v budúcnosti používať filtre na brzdách? Podľa mňa dostanú taký filter prv drahšie vozidlá, poprípade bude za príplatok. Lenže skoro všetky prvky sa časom dostanú aj do lacnejších vozidiel. Takže aj filter bŕzd môžeme očakávať v ďalekej budúcnosti.

Foto: CarsCoops