
Volkswagen predstavil nový Transporter a Caravelle.
2. augusta 2024Známa rodina Transporter/Caravelle/Multivan sa rozdelila do dvoch rôznych smerov. Volkswagen Multivan generácie T7 bol predstavený už v roku 2021. Je postavený na zosilnenej platforme MQB a teraz je to v podstate minivan. No modely Transporter a Caravelle vstúpili do novej generácie až teraz a v žiadnom prípade nejde o vývoj Volkswagenu. Nové dodávky a mikrobusy sú jednoducho prepracované modely Ford Transit Custom a Tourneo Custom 2022. Ide o tretiu etapu spolupráce medzi oboma spoločnosťami v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel: predtým sa Ford Ranger stal darcom pre pick-up Volkswagen Amarok a Volkswagen Caddy získala dvojča Ford Tourneo Connect.
V skutočnosti sa modely Transporter/Caravelle od originálov Ford líšia len iným dizajnom prednej časti, ktorá je vyrobená v modernom štýle značky Volkswagen. Okrem toho sa zmenila nielen zadná časť, ale aj svetlomety, kapota a krídla. Ale vo všetkom ostatnom sa pôvod Fordu dá ľahko uhádnuť. Kupujúcim budú ponúkané dve dĺžky (5050 a 5450 mm) a rázvory (3100 a 3500 mm), pričom základná verzia bude o 146 mm dlhšia ako predchádzajúci model T6.1. Šírka sa zväčšila o 128 mm (teraz 2032 mm). Pre dodávky Transporter sa objem nákladného priestoru uvádza od 5,8 do 9,0 kubických metrov, k dispozícii je aj verzia s dvojradovou kabínou so šiestimi sedadlami. Maximálna nosnosť je 1330 kg, hmotnosť ťahaného prívesu je až 2800 kg. Passenger Transporter a Caravelle môžu ponúknuť až deväť miest na sedenie.


S výnimkou iného volantu je interiér nových Volkswagenov takmer kompletne vypožičaný z Transitu. Palubná doska má 12-palcovú obrazovku pre prístroje a 13-palcovú obrazovku pre multimediálny systém. Pri verziách s automatickou prevodovkou je volič umiestnený na stĺpiku riadenia, čím sa uvoľňuje ďalší priestor na stredovej konzole. K dispozícii je veľké množstvo priehradiek na drobnosti, ako aj nabíjacie konektory USB-A, USB-C a 12-voltové zásuvky (k dispozícii sú voliteľné 230-voltové zásuvky).

Rovnako ako základné Fordy, aj nové Volkswageny môžu byť naftové, hybridné alebo elektrické. Turbodiesel 2.0 TDI je ponúkaný v troch variantoch: 110, 150 alebo 170 k. Základná verzia je kompatibilná len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pre strednú verziu je za príplatok ponúkaná osemstupňová automatická prevodovka; Naftové autá majú predný náhon, ale pre verzie s výkonom 150 alebo 170 koní si môžete objednať pohon všetkých kolies 4Motion.
Modifikácia eHybrid je vybavená atmosférickým benzínovým motorom 2,5 a elektromotorom. Špičkový výkon systému je 232 koní, pohon je len predných kolies a trakčná batéria sa dá nabíjať zo zásuvky. Napokon, elektrický Transporter a Caravelle sú poháňané zadnými kolesami a majú na výber elektromotory s výkonom 136, 218 alebo 286 k, hoci zdieľajú rovnakú trakčnú batériu s kapacitou 64 kWh. Neskôr sa objavia verzie s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies a tiež mestská verzia s ešte menšou batériou.


V ponuke je hneď aj terénna úprava PanAmericana. Vyznačuje sa množstvom nelakovaného plastu na karosérii a 19-palcovými kolesami a dizajn interiéru dopĺňajú oceľové prahy dverí (osvetlené), čierny dekor a špeciálne čalúnenie sedadiel. Napriek off-roadovému prostrediu si pohon všetkých kolies pre takéto autá stále vyžaduje príplatok.

Dodávka Volkswagen Transporter novej generácie je už k dispozícii na objednávku v Nemecku za cenu od 43 800 eur. Transporter pre cestujúcich začína na 48 400 €, no cena minibusu Caravelle ešte nebola zverejnená. Montáž automobilov je v Turecku, bok po boku s príbuznými Fordmi.