
Audi predstavilo novú rodinu elektrických vozidiel Audi A6 e-tron.
1. augusta 2024Podľa nedávno prijatej stratégie Audi patria indexy párnych čísel k elektrickým modelom. Nová generácia Audi A6 je preto elektromobil na platforme PPE (Premium Platform Electric), z čoho nevyplýva ani vznik hybridných verzií, nieto čisto palivových modelov. Vývoj novej „šestky“ trval dlho, pretože prvý koncepčný automobil Audi A6 e-tron bol predstavený pred tromi rokmi. A až teraz je rodina sériových automobilov pripravená.

Audi A6 e-tron nasleduje novú firemnú dizajnovú politiku testovanú na Q6 e-tron. Hlavným znakom je, že elektromobily Audi majú dvojposchodové svetlomety, zatiaľ čo autá so spaľovacím motorom majú stále tradičnú svetelnú techniku. A6 e-tron má tiež zapustené kľučky dverí a maticové osvetlenie s možnosťou zmeny „vzoru“.
Elektromobil je dostupný v dvoch karosárskych verziách, pričom sedan medzi nimi nie je. Na výber je Audi A6 e-tron Sportback liftback a Audi A6 e-tron Avant kombi. Majú rovnakú dĺžku (4930 mm) a šírku (1920 mm), no kombi je o niečo vyššie ako liftback: 1510 mm oproti 1490 mm. Rázvor – 2950 mm. Objem kufra pod závesom nezávisí od typu karosérie: 502 litrov. So sklopeným zadným radom sedadiel pojme kombi 1 422 litrov oproti 1 330 litrom pre liftback. Nechýba ani malý predný kufor (27 litrov).
Pri vývoji nového elektromobilu sa mimoriadna pozornosť venovala aerodynamike. Výsledkom je, že Audi A6 e-tron sa môže pochváliť pre značku rekordným ukazovateľom aerodynamického odporu Cx: iba 0,21 pre liftback, hoci aj pre koncepčný automobil uvádzali 0,22. Kombi Avant je menej aerodynamické: má 0,24.



Interiér novej „á-šestky“ prakticky úplne kopíruje detaily interiéru platformového crossoveru Q6 e-tron. K dispozícii je zakrivený predný panel s dvoma štandardnými obrazovkami: 11,9 palca pre prístroje a 14,5 palca pre multimediálny systém novej generácie založený na OS Android Automotive. K dispozícii je tiež voliteľný 10,9-palcový tretí displej pre spolujazdca. Kupujúcim sa ponúka aj panoramatická strecha, štvorzónová klimatizácia s funkciou prevoňania vzduchu, 830 W audiosystém Bang & Olufsen s dvadsiatimi reproduktormi a pokročilý komplex autonómneho riadenia.

Základné Audi A6 e-tron je vybavené jediným elektromotorom na zadnej náprave, ktorý produkuje 367 koní. Verzia quattro s pohonom všetkých kolies má dva motory s výkonom 428 k. A hneď je predstavená aj pre vodiča najpríjemnejšia modifikácia Audi S6 e-tron, v ktorej dva motory spoločne produkujú 503 koní a v režime Launch Control výkon krátkodobo dosiahne 551 koní. V tomto prípade trvá zrýchlenie na „stovku“ 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h. Sľubovaná je aj ešte výkonnejšia modifikácia Audi RS6 e-tron, ktorá sa však objaví neskôr.



Všetky verzie majú rovnakú 800-voltovú elektrickú sústavu a trakčnú batériu s efektívnou kapacitou 94,9 kWh. Dojazd verzií s pohonom zadných kolies je 757 km pre liftback a 721 km pre kombi. Audi S6 e-tron má skromnejšie údaje: 676 a 648 km. Maximálny výkon jednosmerného nabíjania dosahuje 270 kW. Neskôr sú prisľúbené cenovo dostupnejšie verzie s kapacitou batérie 83 kWh.

Audi A6 e-tron má pružinové odpruženie, ale za príplatok je k dispozícii vzduchové odpruženie, ktoré pri vysokých rýchlostiach automaticky znižuje svetlú výšku o 20 mm. Kolesá štandardnej A „šestky“ majú priemer 19 palcov, hoci verzia S6 má obutie 20 palcov a za príplatok sú aj kolesá s priemerom 21 palcov.


Objednávky na Audi A6 e-tron sa otvoria v septembri, keď sa začne sériová výroba. V Nemecku sa ceny začínajú na 75 600 eurách, verzia S6 bude stáť minimálne 99 500 eur. Príplatok za kombi je 1 650 eur. A čo autá na palivo? Neprepadajte panike. Súčasná rodina Audi A6 2018 zatiaľ zostáva v prevádzke a neskôr ju nahradí nový model s indexom A7.