Volkswagen Golf ôsmej generácie dostane o 80% čistejší dieslový motor než mal predchodca.

Volkswagen Golf ôsmej generácie dostane o 80% čistejší dieslový motor než mal predchodca.

1. septembra 2019 0 Od spiatocka.sk

V roku 2015 dieselové testy ukázali, že situácia s dieselovými automobilmi nie je v žiadnom prípade optimistická. Volkswagen v priebehu rokov úmyselne klamal regulačné orgány aj kupujúcich a skutočný objem emisií výrazne prekročil stanovené limity. Avšak nemecká automobilka odviedla skvelú prácu, takže ďalšie generácie naftových agregátov budú o 80% čistejšie.

Systém SCR (selektívna katalytická redukcia) na úpravu výfukových plynov používaný vo vznetových motoroch Volkswagen od roku 2018 znížil množstvo oxidov dusíka (NOx). Nemecká spoločnosť teraz predstavila ďalšie vývojové štádium tejto technológie, tzv dvojité dávkovanie. Táto technológia funguje tak, že AdBlue sa vstrekuje do dvoch katalyzátorov, ktoré sú usporiadané v sérii.

Podľa testov je nový 2,0-litrový motor TDI Evo o 80% „čistejší“ než agregát predchádzajúcej generácie. Tento motor sa objaví aj v Golfe ôsmej generácie.

Golf využije verziu nového motora 2.0 TDI Evo s výkonom 150 koní. Toto umožní vozidlu splniť environmentálne požiadavky normy Euro-6d. Motor bude k dispozícii aj na iných modeloch tejto značky. Súčasne sa už začína ponúkať aj pre faceliftovaný Passat.

Začiatkom tohto týždňa britský magazín Autocar potvrdil, že premiéra ôsmej generácie Volkswagen Golf sa uskutoční na jeseň a európsky predaj sa začne začiatkom roku 2020.

Golf ôsmej generácie bude postavený na modulárnej platforme MQB Evo. Táto platforma je tiež základom pre najkompaktnejšie a stredne veľké modely spoločnosti.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.