V Togliatti sa začala sériová výroba aktualizovanej Lada Vesta FL.

V Togliatti sa začala sériová výroba aktualizovanej Lada Vesta FL.

3. marca 2023 0 Od spiatocka.sk

Slávnostné spustenie výroby obnovenej Vesty bolo už pred viac ako rokom. Podujatie sa konalo v závode Lada Iževsk dňa 22.2.2022, ale už 5. marca sa závod zastavil pre nedostatok dovážaných komponentov. Potom AVTOVAZ zastavil všetky marketingové aktivity na aktualizovanej Ešte. Interiér, vlastnosti, vybavenie a ceny neboli oficiálne odtajnené. Dávka úžitkových vozidiel sa do distribučnej siete dostala len v lete bez akejkoľvek publicity. Teraz je tu pokus číslo dva.

Lada Vesta

Vlani na jeseň AVTOVAZ presunul výrobu Vesty z Iževska do Tolyatti. Montáž je organizovaná na prvej linke hlavného dopravník. Ide o bývalú linku B0, kde sa vyrábali modely Renault, Lada Largus a XRAY. Má kapacitu až 60 vozidiel za hodinu (oproti 32 vozidlám za hodinu v závode Iževsk), ale takmer rok je nečinný, hoci závod ešte neopustil plány na obnovenie výroby Lada Largus. Prvá predsériová Lada Vesta zišla z montážnej linky Togliatti 18.11.2022 a dnes sa tu začala výroba sériových vozidiel.

Navonok aktualizovaná Vesta vyzerá rovnako ako pred rokom a zachované sú aj LED svetlomety. Úplný rozsah protisankčných zmien nie je úplne jasný, ale AVTOVAZ uviedol, že viac ako 200 dielov pre Vestu sa teraz vyrába v Rusku a za dodávkami sú aj noví partneri z iných krajín. Hlavné zjednodušenie je, že po prvýkrát začali na Vestu inštalovať osemventilové motory 1,6 (90 k), pretože sériová výroba šestnásťventilových motorov ešte nebola obnovená, aj keď sa objavia neskôr. Prevodovka je len manuálna. Teraz samozrejme nebudú k dispozícii verzie s motorom Renault a variátorom Jatco, ale AVTOVAZ už pracuje na úprave čínskeho variátora pre Vestu.

 

Aktualizovaná Vesta bude mať už v základe dva predné airbagy, ABS a klimatizáciu. Z výbavy zostalo zachované vyhrievanie čelného skla, zrkadiel a predných sedadiel, parkovacie senzory, multimediálny systém so sedempalcovou obrazovkou, multifunkčný volant, 17-palcové zliatinové disky (pre verziu Cross) a mnohé ďalšie. Bočné airbagy a ESP sú prisľúbené do konca roka, zároveň pribudne virtuálny prístrojový displej a veľká obrazovka mediálneho systému. Teraz je Vesta lakovaná v piatich farbách karosérie, z ktorých si môže zákazník vybrať.

Podrobnosti o úrovniach výbavy budú zverejnené neskôr, rovnako ako ceny. Webová stránka AvtoVAZ má stále odporúčaný cenník pre predbežné Vesty, v ktorom ceny začínajú na 1 milión 122 tisíc rubľov. Aj keď v skutočnosti sa Vesta minulé leto na ruskom trhu nedala kúpiť za takú cenu a teraz už nezostali na predaj takmer žiadne autá. Obnovené autá z jednej šarže v lete a na jeseň sa predávali za najmenej dva milióny rubľov.

AVTOVAZ očakáva, že Vesty vyrobené v Togliatti budú dodané dílerom v máji tohto roku, pričom sa vyrobia potrebné zásoby hotových vozidiel. Ak závod môže poskytnúť veľké objemy dodávok a zabrániť nedostatku, potom je celkom možné počítať s cenami 1,1-1,5 milióna rubľov.