Klobúk dole! AC Cars sa vrátili späť k spaľovacím motorom a predstavili AC Cobra GT.

Klobúk dole! AC Cars sa vrátili späť k spaľovacím motorom a predstavili AC Cobra GT.

5. marca 2023 0 Od spiatocka.sk

Zdalo sa, že len nedávno britská spoločnosť AC Cars rýchlo opustila svoje bohaté dedičstvo. V roku 2020 roadster AC Cobra vyskúšal štvorvalcový turbo motor a dokonca aj elektromotor. Plánoval sa rozsiahly prechod na výrobu elektrických vozidiel a na jeseň roku 2021 spoločnosť dokonca oznámila „koniec benzínovej éry“. Ale uplynulo veľmi málo času a všetky tieto plány sú preč. Z webovej stránky spoločnosti zmizli elektrické kobry a „zelené“ slogany. Namiesto toho spoločnosť predstavila úplne nový model s klasickým benzínovým motorom V8.

Uvádza sa, že vývoj trval tri roky. Ukazuje sa, že v roku 2021, keď sa spoločnosť rozlúčila s benzínovými motormi, boli práce na novej Cobre v plnom prúde. S najväčšou pravdepodobnosťou nie. Pretože posledný rok bol pre firmu prelomový, keď pravidelne nastali otrasy s investormi, výmena generálneho riaditeľa a revízia podnikovej štruktúry. A vývoj samotného stroja ešte nebol dokončený. Komerčné vozidlá sú sľúbené až v roku 2024. Ale samotné auto je predstavené už teraz.

Nový model sa volá AC Cobra GT Roadster a jediné, čo má s klasickou Cobrou z roku 1962 spoločné, je jej charakteristický rozpoznateľný vzhľad. Roadster bol vyvinutý s využitím moderných technológií a materiálov, zjednotenie dvoch generácií áut je nulové. Dokonca aj rozmery a proporcie novej Cobry sú úplne iné. Rázvor narástol o 284 mm (až 2570 mm) a celková dĺžka o 110 mm (až 4330 mm). Stalo sa tak z dôvodu priestrannejšieho kokpitu, do ktorého by sa teraz mali pohodlne zmestiť aj vysokí jazdci. Šírka stroja je 1960 mm a výška 1400 mm.

Adaptáciu nehynúceho imidžu Cobry do nových rozmerov zrealizovalo štúdio Icona Design Group. Karoséria je vyrobená hliníkového priestorového rámu (vyvinula ho talianska spoločnosť Cecomp spa) s vonkajšími panelmi z uhlíkových vlákien. AC Cobra GT má nezávislé odpruženie so širokým rozchodom, s pomocou pretekárskeho tímu na doladení podvozku. Roadster má elektrický posilňovač riadenia, šesťpiestikové brzdy na prednej náprave a štvorpiestikové na zadnej.

Cobry už tradične poháňajú osemvalcové motory Ford a nový model v tejto tradícii pokračuje. Hlavné motory sú zjednotené s Mustangom. Pod kapotou je päťlitrový V8 radu Coyote s kompresorom. Jeho výkon je 663 koní a 780 Nm! Na výber je šesťstupňová manuálna prevodovka alebo desaťstupňový automat. Charakteristiky sú stále vypočítané. Roadster s pohonom zadných kolies s hmotnosťou približne 1400 kg dokáže zrýchliť na 97 km/h za 3,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má 278 km/h.

Interiér novej Cobry, aj keď si zachoval celkovú estetiku klasického modelu, sa stal pohodlnejším. Oznámené sú doteraz nevídané možnosti, ako napríklad klimatizácia, multimediálny systém s navigáciou a elektrické ovládanie okien. Skladacia strecha Cobre stále nie je povolená, no za príplatok bude možné objednať odnímateľnú pevnú strechu, s ktorou bude možné auto prevádzkovať aj v zime.

Nový model AC Cobra GT sa naživo ukáže v apríli, no objednávky sú už otvorené. Cena je 285 tisíc libier šterlingov. Autá sa však nebudú vyrábať v Anglicku (hoci tam sídli aj sídlo firmy), ale v továrni v Nemecku, ktorá funguje od roku 2009.