V Sovietskom zväze jazdili aj západné autá. Poďme sa na ne pozrieť.
3. novembra 2018Luxusné a rýchle vozidlá v Sovietskom zväze veľmi nejazdili, ale predsa sa tam nejaké objavili. Také vozidlá vlastnili hlavne zahraničný diplomati, rôzne celebrity, ale aj bežný ľudia. No tích nebolo veľmi veľa. Najviac zahraničných áut jazdilo po skončení vojny, pretože veľa ľudí si doviezlo luxusné autá z Nemecka.
Mercedes 770 je známy aj pod názvom Grosser Mercedes. V predvojnovom období tento dvojdverový kabriolet patril k tým najluxusnejším autám. Pod kapotou má 7,7 litrový motor. Po vojne sa dostal do Sovietského zväzu ako trofej. Momentálne sa tento kabriolet nachádza v Amerike a jeho odhadovaná hodnota je 12 miliónov dolárov.
Porsche 911 nie je taká veľká rarita, ale vtedy v sovietskom zväze bolo Porsche vzácne. Toto auto vlastnil Victor Louis. Tento človek bol sovietský novinár, ktorý pracoval pre západné média. Toto Porsche nebolo jeho jediné luxusné auto.
Toto je Alfa Romeo 6C2500 z roku 1940. Má hliníkovú karosériu a pod kapotou pracuje šesťvalec s výkonom 110 koní. Túto Alfu vlastnil Alexander Revuov. V Moskve sa pohybovalo viacero takých vozidiel, ale toto bolo vraj najlepšie. V roku 1990 toto auto ukradli a bolo vyvezené do zahraničia. Cena takého vozidla sa odhaduje na 750 000 dolárov.
Toto Maserati Sebring je z polovice 60. rokov. Toto auto si do Moskvy doviezol cudzinec, ktorý neskôr odišiel žiť do Estónska.
Tento malý a nenápadný Mercedes 130H má motor vzadu, ktorý poháňa zadnú nápravu. Vyrobených bolo len 4 298 kusov. V Sovietskom zväze sa pohyboval tento kúsok a ešte vzácnejší Mercedes-Benz 170H.
BMW 328 má hliníkovú karosériu a 2,0 litrový šesťvalec s výkonom 120 koní pod kapotou. Tento kúsok sa dostal do zväzu po vojne ako trofej. V postsovietskom období toto BMW skončilo v aukcii. Nakoniec sa objavilo v múzeu BMW.
Chevrolet Corvette nebolo v tom čase vzácne auto, ale v Moskve toto auto vzbudzovalo pozornosť. Vlastnil ho slavný kaskadér Alexander Mikulin.
Tento Mercedes-Benz SL300 Gullwing kúpil Petrohradský výskumný ústav. Na tomto aute študovali palivový systém. V roku 1968 sa tento Mercedes objavil v sovietskom filme a neskôr si auto zobrala súkromná osoba.
Prvá generácia Maserati Quattroporte mala pod kapotou 4,1 litrový osemvalec s výkonom 260 koní. Tento exemplár dostal Brežnev ako darček.
Nissan President H250 sa vyrábal v rokoch 1973-1990. Jeden taký kúsok dostal Brežnev do daru.