Toyota predstavila dva koncepty. Land Cruiser budúcnosti a pickup.

Toyota predstavila dva koncepty. Land Cruiser budúcnosti a pickup.

25. októbra 2023 0 Od spiatocka.sk

Pre Tokyo Japan Mobility Show, ktorá sa otvára už tento štvrtok a potrvá do 5. novembra, Toyota pripravuje celú plejádu koncepčných áut. Nedávno bol predstavený crossover FT-3e a športové auto FT-3s a nedávno spoločnosť zverejnila obrázky ďalších dvoch sľubných modelov – elektrického Land Cruisera a pickupu pod označením EPU.

Budúca Toyota Land Cruiser Se nie je vôbec podobná súčasným modelom a to zvonka aj štrukturálne. Šibalské prižmúrenie svetiel, „plávajúca“ strecha, prikrčený profil karosérie… Elektrické SUV nevyzerá ako úžitkové SUV, ale skôr ako veľké trojradové SUV. Koncept je dlhý 5150 mm, široký 1990 mm a vysoký 1705 mm, čiže je o 150–200 mm dlhší (v závislosti od verzie), no zároveň je takmer o štvrť metra nižší ako klasický Land Cruiser. A rázvor je dlhší o výrazných 150 mm (3050 mm).

A čo je najdôležitejšie, tento koncept nemá rebrinový rám! To znamená, že Land Cruiser ide rovnakou cestou, akou sa predtým vydali Nissan Pathfinder alebo Kia Sorento, pričom prechádza na monokokovú karosériu. Aj keď zatiaľ nie je známe, či tento elektromobil, ak sa dostane na montážnu linku, bude priamou náhradou za Land Cruiser, alebo sa ukáže byť len novou odnožou v modelovom rade. Toyota nezdieľala fotografie interiéru, ale uviedla, že má tri rady a sedem sedadiel.

Pick-up Toyota EPU, aj keď nie je úplnou dizajnovou kópiou Land Cruisera, je vyrobený v podobnom štýle. Na dĺžku (5070 mm) a šírku (1910 mm) je pick-up citeľne menší ako predvádzaný crossover a na výšku ho prevyšuje o symbolických 5 mm (1710 mm). Rázvor je 3350 mm, pričom zadný previs je veľmi krátky.

Interiér koncepčného pickupu už bol odtajnený a páči sa tým, ktorí si pri pohľade na tieto obrázky spomenuli na „nízky panel“ Samary VAZ. Obrazovky multimediálneho systému a prístrojovej dosky sú umiestnené v rôznych rovinách. Na paneli multimediálneho monitora sa nachádza aj volič prevodovky a blok parkovacej brzdy. Zaujímavé je, že na značkových ilustráciách koncepčného nákladného vozidla je rýchlosť uvedená na prístrojovej doske v míľach za hodinu. To jasne naznačuje, na aký trh sa tvorcovia primárne zameriavajú.

Spoločnosť neuvádza žiadne technické údaje, ale dá sa bezpečne predpokladať, že autá budú dvojmotorové (s pohonom všetkých kolies). Podrobnejšie sa o nich dozviete už čoskoro na autosalóne v Tokiu.