Toto snáď nemyslí Škoda vážne. Nová Octavia RS iV má 1,4 TSi.

Toto snáď nemyslí Škoda vážne. Nová Octavia RS iV má 1,4 TSi.

3. marca 2020 0 Od spiatocka.sk

Dnes sú hybridné pohony veľmi populárne a skoro každá automobilka sa snaží tlačiť elektriku do svojich vozidiel. To kvôli nižším emisiám a nižšej spotrebe. Dokonca aj do športových vozidiel. Najnovší prírastok Škody je Octavia RS iV.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Na začiatok sa pozrieme na pohon novinky a k dizajnu sa dostaneme nižšie. O pohon sa stará plug-in hybridný pohon zložený zo spaľovacieho motora 1,4 TSI s výkonom 150 koní. K nemu sa pripája elektromotor s výkonom 115 koní. Spoločný výkon je podľa tlačovej správy 245 koní. Poháňané sú predné kolesá cez 6-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG. Maximálna rýchlosť je 225 km/h a šprint na stovku zvládne hybrid za 7,3 sekundy. Kapacita batérie je 13 kWh a na čisto elektrický pohon prejde Octavia RS iV 60 kilometrov podľa cyklu WLTP.

Plug-in hybridný pohon v Octavii RS iV je celkom zaujímavý, ale podľa nás do športového auta nepatrí. Mať 1,4 TSI s výkonom 150 je dosť málo. Áno je k nemu pripojený elektromotor, ale to musí byť nabitá batéria. Škoda, že konštruktéri nevyvinuli nanovo plug-in hybridný pohon zložený napríklad z 2,0 TSI a elektromotoru so spoločným výkonom aspoň 300 koní. Toto už by bola lákavá ponúka. Nuž pravdepodobne Volkswagen brzdí konštruktérov, ale poďme k dizajnu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Octavia RS iV vyzerá celkom športovo. Predná maska má lesklé čierne lakovanie a predný nárazník vyzerá športovejšie. Pri pohľade z boku si môžeš všimnúť športové 19-palcové elektróny, ale otvor pre nabíjanie tu špatí. Vzadu sa nachádza čierny nápis Škoda a dvojica koncoviek výfukov.

Interiér má taktiež športový charakter. Nájdeme v ňom športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, červené dekorácie a čalúnenie Alcantarou. Nesmie chýbať trojramenný športový volant.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Škoda Octavia RS iV bude v predaji v druhej polovici tohto roka. Neskôr do ponuky príde dieslová Octavia RS a samozrejme aj benzínová. Každopádne sme veľmi zvedavý ako bude Octavia RS iV jazdiť a koľko vydrží nabitá batérie pri športovej jazde.