Toto je nové Maserati GranCabrio. V ponuke je zatiaľ len benzínová verzia.
1. marca 2024Od debutu druhej generácie kupé Maserati GranTurismo uplynul takmer rok a pol. Spoločnosť zároveň prisľúbila bezprostredný debut svojej otvorenej verzie v benzínovej aj elektrickej podobe. A až teraz uzrelo svetlo sveta nové Maserati GranCabrio. Navyše, na rozdiel od trendov elektrických vozidiel, benzínová verzia sa stala titulnou!
Hlavným rozdielom oproti základnému kupé GranTurismo bola samozrejme elektrická skladacia látková strecha. Proces transformácie trvá 14 sekúnd a môže nastať pri rýchlostiach až 50 km/h. Strešná strecha je dostupná v piatich farbách na výber (čierna, modrá, sivá, béžová a červená) a veľké veko jej priestoru citeľne vytláča otvor kufra. Kabriolet si zachováva štvormiestnu kabínu: vývojári sa zámerne vyhýbajú označeniu „2+2“, pretože do druhého radu sa zmestia dvaja dospelí pasažieri.
Vo vnútri sú charakteristickým znakom otvoreného Maserati GranCabrio predné sedadlá s vyhrievanou oblasťou krku, ktorá má tri stupne intenzity. Okrem toho je tu špeciálny deflektor na zníženie turbulencie vzduchu v kabíne, ktorý je inštalovaný na vrchu zadného radu sedadiel. Inak interiér kabrioletu nadväzuje na interiér kupé s tromi obrazovkami na palubnej doske. Pre prístroje (12,2 palca), multimediálny systém (12,3 palca) a ovládanie klimatizácie (8,8 palca). K dispozícii je voliteľný 1060-wattový audiosystém Sonus Faber so šestnástimi reproduktormi.
Debutová verzia Maserati GranCabrio Trofeo je vybavená motorom V6 3.0 biturbo radu Nettuno (550 k, 650 Nm), osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF 8HP75 a pohonom všetkých kolies s elektronicky riadeným zadným diferenciálom. Vonkajšie prvky verzie Trofeo zahŕňajú charakteristické predné prívody vzduchu a prahové lišty. Kvôli dodatočnej hmotnosti 100 kg je kabriolet o niečo pomalší ako uzavreté GranTurismo: 3,6 s na „stovku“ a maximálna rýchlosť 316 km/h oproti 3,5 s a 320 km/h pre kupé.
Kabriolety sa začnú predávať v lete. Neskôr by mal rad GranCabrio doplniť základná verzia Modena (490 k, 600 Nm) a elektrický Folgore s tromi motormi (829 k, 1350 Nm).