Test Volkswagen T-Cross 1,0 TSI R-Line. Ako jazdí malý crossover s malým motorom?

Test Volkswagen T-Cross 1,0 TSI R-Line. Ako jazdí malý crossover s malým motorom?

1. januára 2020 0 Od spiatocka.sk

V dnešnom modernom svete sú SUV a crossoveri veľmi populárne. Taktiež sú populárne aj vozidlá so športovým vzhľadom, ktoré nemajú vysoký výkon. V tomto teste sa pozrieme na Volkwagen T-Cross R-Line 1,0 TSI s výkonom 115 koní. Ako bude jazdiť tento crossover so športovým dizajnom a malým motorom?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

T-Cross R-Line už na prvý pohľad budí dojem športového mestského auta. Predná športovo tvarovaná maska obsahuje chrómové lišty, nápis R-Line a predný nárazník je taktiež športovo tvarovaný. Z boku do očí ihneď padnú 17-palcové elektróny, ktoré sa autu veľmi hodia. Vzadu sa nachádza krídlo na veku batožinového priestoru a svetlomety sú prepojené lištou. Vedel by som si tu predstaviť nejakú športovejšiu koncovku výfukov a poprípade difúzor. Podľa môjho názoru vyzerá T-Cross R-Line celkom dobre, aj keď vedel by som si predstaviť športovejší vzhľad, ale určite si toto vozidlo nájde svojich nadšencov.
Keď som prvý krát otvoril dvere nového VW T-Cross moje nadšenie upadlo nakoľko som čakal od r-linovej verzie lepšie spracovanie interiéru musím sa priznať, že toto bolo pre mňa sklamanie látkové poťahy na sedadlách, palubná doska s tvrdého plastu a celkové spracovanie tohto auta by som skôr čakal v jeho lacnejšej verzii, ale na druhú stranu všetko je vecou vkusu a preto si myslím, že aj tento štýl si nájde svojich fanúšikov. Tak ako volant, radiaca páka a prahové lišty, tak nesmie chýbať znak r-line ani na sedadlách. Uprostred palubnej dosky nájdeme dobre čitateľný dotykový displej s klasickým VW multimediálnym systémom, ktorý je dobre prehľadný. Pochváliť musím aj 10,3-palcový virtuál kokpit, na ktorom si môžeš zobraziť veľa informácií vrátane navigácie, informácie o jazde a rôzne iné potrebné údaje. Reakcie multimediálneho systému a virtual kokpitu sú nadpriemerne rýchle, čo ma veľmi teší. Nerád čakám na spomalený systém.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ďalej musím uznať, že T-Cross je priam blbovzdorné auto, ktoré vám odpustí naozaj takmer všetko. Nájdeme v ňom systémy ako je adaptívny tempomat, kontrolovanie mŕtveho uhla, multikolíznu brzdu, či dokonca aj crash asistent, ktorý naozaj funguje zodpovedne a musím povedať, že sa mi zopárkrát stalo, že som skoro chytil infarkt, keď mi auto dalo plné brzdy v nečakanej chvíli. Na druhú stranu musím povedať, že to bolo napríklad pri cúvaní, keď auto vyhodnotilo vysokú trávu ako prekážku a podobne. Čo sa týka priamo premávky, tak reaguje naozaj bezproblémovo a je veľký pomocník pokiaľ vaše reakcie nie sú dostatočne rýchle.

Tak a teraz sa poďme pozrieť na to ako T-Crosss jazdí. Musím povedať, že ďalšie nemilé prekvapenie bolo keď som pozrel pod kapotu a tam ma čakal motor s objemom jeden liter a výkonom 115 koní. Čo však musím uznať je to, že keby som toto nevedel, tak kľudne by som uveril že auto ma 150 koní. Auto sa správal veľmi dynamicky. Rozjazdy sú svižné aj vďaka jeho malej hmotnosti okolo 1,2 tony, takže núdza o zábavu nebola. V neposlednom rade je treba spomenúť aj komfort v tomto aute na koľko je veľmi dobre odhlučnené a teda ani trojvalcový motor vám nepokazí radosť z jazdy. Auto sme testovali ako na rovnej ceste, tak aj v teréne a musím uznať, že T-Cross sa ako na rovnej ceste tak aj v teréne správal veľmi slušne. Pri prejazdoch zákrutami sa naozaj držal ako správny športovec, za čo vďačí aj nízko profilový pneumatikám a pri prejazde nerovnosti veľmi dobre kryl nerovnosti. Nemôžeme čakať, že v aute budeme ako v bavlnke, ale na pomery tohto auta je tlmenie otrasov viac ako slušné. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že auto je určené pre mladých ľudí, ktorí radi vyrazia za zábavou do mesta, ale nepohrdnú ani výletom do prírody, kde im T-Cross bude robiť príjemného spoločníka. V aute sa pohodlne usadia štyria menší ľudia plus pes do kufra. T-Cross určite nie je rodinné auto a to dosvedčujú aj jeho rozmery, ale pre bežného užívateľa si určite uplatnenie nájde.
Vo všeobecnosti T-Cross hodnotím pozitívne až na malé detaily, ale opakujem to je otázka vkusu myslím, že T-Cross stojí za vyskúšanie a myslím, že si v ňom nájdete dobrého spoločníka pri vašich cestách nech už sú akékoľvek.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.