Test: Maserati Ghibli S Q4 GranSport je sedan, ktorý nevidíš na každom rohu.

Test: Maserati Ghibli S Q4 GranSport je sedan, ktorý nevidíš na každom rohu.

9. februára 2020 0 Od Ľuboš Surovič

Vozidiel vyššej strednej triedy je v ponuke mnoho mnoho. V prémiovom segmente asi najviac na cestách vidíš klasickú nemeckú trojku. Teda Audi, BMW a Mercedes-Benz. Lenže niektorí ľudia sa chcú odlíšiť. Nechcú mať vozidlo, ktoré je na každom rohu. Preto tu je Maserati Ghibli S Q4 s brutálnym a nezameniteľným dizajnom.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Beštia alebo elegán?

Maserati Ghibli už na prvý pohľad ukazuje, že je to beštia a elegán v jednom. Dizajn je elegantne navrhnutý, no každému je jasne, že s týmto autom sa netreba zahrávať. Vpredu sa nachádza obrovská maska s trojzubcom uprostred, úzke svetlomety a agresívny nárazník. Pri pohľade z boku hneď to očí padne dlhá kapota a krásne línie tohto taliana. Zadná časť je navrhnutá jednoducho, no zároveň športovo. Svetlá a veko batožinového priestoru predstierajú eleganciu, no pohľad nižšie ukáže agresivitu a drzosť. Štvorica výfukov s brutálnym zvukom hovorí za všetko.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér pôsobí veľmi luxusne a kvalitne. Palubná doska je čalúnená príjemnou hnedou kožou, ktorej asistujú karbónové dekorácie. Sedadlá vyzerajú luxusne, no sú pohodlné na dlhších cestách, ale zároveň pri rýchlej jazde dobre podržia. Ale o tom nižšie. Volant je taktiež elegantný. Veľké stacionárne krídla za volantom však nemusia každému vyhovovať. Pri ostrej palbe sú namieste, vždy viem kde ich nájdem, no pri pohodovej jazde trochu prekážajú. Nuž Maserati je športový agresor a nie pokakaná bábovka.

Test Maserati Ghibli S

Ukážem ti, že my Taliani milujeme agresiu a rýchlosť.

Verzia Ghibli S má pod kapotu 3,0 litrový preplňovaný šesťvalec s výkonom 430 koní. Tento motor je vyvíjaný v spolupráci s Ferrari a je ručne skladaný v Maranelle. Ktorý sedan sa môže pochváliť takým niečím? Ale poďme k samotným pocitom z motoru. Motor je pri normálnej pohodovej jazdy príjemný a skoro vôbec ho nie je počuť v interiéri. Pri bežnom predbiehaní stačí jemne potlačiť plynový pedál a auto krásne akceleruje. Samozrejme hovoríme o komfortom režime. Automatická 8-stupňová prevodovka radí taktiež hladko.

Lenže ak dáme Ghibli do režimu šport, tak motor ostrejšie reaguje na plyn, prevodovka drží vyššie otáčky a samozrejme aj zvuk je lepší. Pri športovej jazde motor krásne ťahá až do vysokej rýchlosti, avšak vzhľadom na váhu vozidla nie je to nejaká raketa. To by chcelo aspoň 600 koní, no aj napriek tomu Ghibli S dokáže vyčariť úsmev na tvári.

Test Maserati Ghibli S

Ak sa presunieme k podvozku, tak ten je v komfortom režime naozaj komfortný a nerovnosti filtruje dobre. Aspoň tie švajčiarske. Slovenské sme nemali príležitosť vyskúšať. Ak vodič prepne režim šport, tak vtedy podvozok výrazne stuhne a stáva sa s Ghibli S športové náradie, ktoré vyčarí úsmev na tvári. Podvozok je veľmi dobre naladený a tento športový sedan veľmi dobre drží stopu. Taktiež aj pri rýchlosti 281 km/h na diaľnici sa ide s Maserati veľmi príjemne. Riadenie je taktiež v športovom režime presné a v komfortnom režime príjemné.

Ghibli S Q4 je vybavené pohonom všetkých kolies, tak si prejdeme aj ako funguje štvorkola. Väčšinu výkonu systém dáva na zadnú nápravu, takže je s autom radosť vcelku aj zábava. Pri výjazdoch zo zákrut je cítiť, že zaberá predok a taktiež pri rozbehoch na mokrej vozovke je rozbeh lepší. S Ghibli sa dá aj driftovať, no kvôli väčšej váhe auta to nie je nič príjemné.

Kráľ, ktorý sa neteší z úspechu.

Maserati Ghibli je vozidlo, ktoré nevidíš na každom rohu. Namiesto neho uvidíš Mercedes-Benz triedy E, BMW radu 5 alebo Audi A6. Preto Maserati je také vzácne, no v dnešnej dobe už vymierajú šoférske autá. Nemecká trojka ti ponúkne asistenčné systémy, moderné technológie, ale neponúkne ti charakter. Charakter, ktorý si užiješ a precítiš v každom kútiku svojho tela. Ghibli S nie je síce najrýchlejšie, ale je to Maserati, ktoré si užiješ.

Na Slovensku je dokonca v ponuke bezplatný servis päť rokov alebo 100 000 kilometrov.

Testy Maserati určite nekončia. Môžeš sa tešiť na ďalšie exkluzivitky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.