Previezli sme sa na Aston Martin DBX. Aký má zvuk a aké je DBX naživo?

Previezli sme sa na Aston Martin DBX. Aký má zvuk a aké je DBX naživo?

9. februára 2020 0 Od Ľuboš Surovič

V dnešnej dobe sú SUV-čka veľmi populárne. Však môžeš ich vidieť na každom rohu a nie je pomaly žiadna automobilka, ktorá by nemala v ponuke SUV. Možno tak Ferrari, Bugatti a McLaren. Do sveta SUV len nedávno vstúpil Aston Martin DBX. Na túto absolútnu novinku sme sa pozreli naživo a mali sme sa možnosť previesť. Zatiaľ len ako spolujazdci.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aston Martin pôsobí na prvý pohľad elegantne a športovo zároveň. Predná maska je navrhnutá v štýle Aston Martin. Pri pohľade z boku ti hneď do očí padnú veľké 22-palcové elektróny, dlhá kapota a veľký rázvor kolies, ktorý presahuje tri metre. Zadná časť pôsobí taktiež moderne. Nájdeme tam zaujímavo tvarované veko batožinového priestoru a LED svetlá, ktoré sa tiahnu po celej šírke zadnej časti.

Interiér pôsobí taktiež luxusne a je navrhnutý v štýle Aston Martin. Jedná sa síce len o prototyp l, takže použité materiály nie sú ešte prvotriedne, ale aj tak pôsobí luxusne. Palubná doska je potiahnutá príjemnou kožou a taktiež aj sedadlá. Na stredovej konzole sa nachádza dotykový displej a nad ním tlačidlá, pomocou ktorých sa ovláda prevodovka. Pod displejom sa nachádza ovládanie klimatizácie. Na stredovom tuneli nájdeme ovládanie multimediálneho systému, ktoré poznáme z vozidiel Mercedes-Benz, no okolo sú tlačidlá na ovládanie jazdných režimov. Cestujúcich vzadu poteší vyhrievanie sedadiel a ovládanie automatickej klimatizácie, avšak v dnešnej dobe to nie je žiaden luxus.

Batožinový priestor má objem 632 litrov, má vysokú nakladaciu hranu a výška kufra nie je bohvie čo. Pre rodinu to nebude dobré.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod kapotou Aston Martin DBX sa nachádza 4,0 litrový dvakrát preplňovaný osemvalec s výkonom 550 koní a krútiacim momentom 700 Nm. Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá cez 9-stupňovú automatickú prevodovku.

Keďže sa jedná o prototyp, tak sme nemohli povoziť, ale previezol nás testovací jazdec Aston Martin. Aj napriek tomu musím povedať, že DBX je pohodlné SUV. Vzduchový podvozok filtruje nerovnosti dobre a v interiéri je ticho. Teda až na športovú jazdu. Vtedy je výkonný osemvalec príjemne počuť aj v interiéri. Čo sa týka ostrej športovej jazdy, tak tú nám jazdec nemohol ukázať keďže nemôže prototyp hnať na hranice jeho možností. To vyskúšame až pri klasickom týždňovom teste.

Veľmi sa tešíme už na test s DBX. Určite ho zoberieme na okruh a vyskúšame aj maximálnu rýchlosť.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.