Test: BMW 220d Coupe, aj s dieslom sa dá zabaviť (Video)

Test: BMW 220d Coupe, aj s dieslom sa dá zabaviť (Video)

27. februára 2018 0 Od spiatocka.sk

Časy sa menia a postupom času sa menia aj modely. Najväčšia zmena v prípade mníchovskej automobilky sa odohrala v roku 2014, kedy pribudli dva modely. BMW radu 2 Grand Tourer a rad 2 Active Tourer. Obe vozidlá majú priečne uložený motor a poháňanú prednú nápravu. Práve túto koncepciu pohonu fanúšikovia ostro kritizovali. Avšak oba modely sú rodinné vozidlá a na pohone až tak nezáleží. Našťastie mníchovská automobilka ponechala svojmu najmenšiemu coupe klasickú koncepciu pohonu. Práve najmenšie coupe BMW 220d som mal možnosť otestovať a diesel pod kapotou vôbec neprekáža.

 

„Dvojka“ je štýlová

Dizajn dvojky je naozaj štýlový a modrá farba k tomu prispieva. Ľudia sa za autom obzrú a o mladých slečnách ani nehovorím.

Dizajn interiéru sa nesie v duchu klasického BMW. Ak si dovnútra sadne človek „BMW pozitív“, bude určite ako doma. Interiér je kvalitne spracovaný, materiály sú príjemné, avšak na dnešnú dobu by mohol byť interiér viac prémiový. Ale to je môj subjektívny názor. Pochváliť musím predné sedadlá. Pri dynamickej jazde cestujúcich podržia a ani po 300 km som nebol zničený. Celkovo komfort pre cestujúcich vpredu je na výbornej úrovni, ale vzadu je to o trochu horšie. Miesta pre nohy a hlavu je menej, no nie je to žiadna tragédia. Môj 190cm vysoký ujo zvládol vzadu cestu 100 km a hovoril, že by zvládol aj dlhšiu cestu. Nastupovanie si vyžaduje tiež trochu ohybnosti, ale povedzme si, je to coupe, tak mu to všetko prepáčime.

 

Aj s naftou sa dá jazdiť rýchlo

Viem, že veľa ľudí bude tvrdiť, že diesel pod kapotu športového coupe nepatrí. Áno je to tak, ale sú ľudia, ktorí najazdia veľa km a nechcú stáť každú chvíľu na benzínke. Na druhej strane aj s dieslom sa dá užiť celkom sranda. Však naftový dvojliter ponúka výkon 190 koní a krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 750 ot/min. Vďaka krútiacemu momentu dokáže zadok mierne hodiť do boku aj na suchom asfalte. S váhou 1 450 kg si motor vie poradiť super. Na stovku sa dostane za 7,1 sekundy a dosiahne rýchlosť 230 km/h. Žiadna brzda na ceste teda nebudeš a to najmä vďaka dobrému podvozku. Ale o tom nižšie pretože si prv spomenieme spotrebu.

Pri bežnej jazde v meste si „dvojka“ vypýtala 7,2 l/100km. Na okreskách ak bude mať šofér ľahkú nohu a bude jazdiť do 90 km/h sa dá jazdiť za 4,8 l/100km. Pri diaľničnom tempe 130 km/h stačí tomuto malému coupe len 6 litrov na stovku. Ale priznajme, že niektorí šoféri jazdia na diaľnici oveľa rýchlejšie a bude ich zaujímať spotreba aj v oveľa vyšších rýchlostiach. Práve pri rýchlejšom tempe (160-200 km/h) si auto vystačí s 8,5 l/100km. Celkom nízka spotreba na takú rýchlosť. Najvyššiu spotrebu som mal na pezinskej babe, kde palubný počítač ukazoval 10,2 l/100km a to som si jazdu užíval naplno.

Rýchla jazda, kľukaté cesty a horské prechody si šofér s týmto coupe dokonale užije. Hlavne čím dlhšie človek jazdí, tým rýchlejšie chce ísť. Vďaka dokonalému podvozku a presnému riadeniu ide auto ako po koľajniciach a presne tam kde chcem ísť. 8-stupňová automatická prevodovka ZF radí okamžite a presne ako má, dokonca v režime Sport+ nepreradí. Pretočiť zadok na suchej ceste nie je až taký problém, ale veľké drifty neočakávaj. To si budeš musieť počkať na mokru cestu alebo v lepšom prípade sneh.

 

Cena

Základný model 218i s manuálom a výkonom 136 koní začína na sume 30 650€. Dieselový základ tvorí 218d s výkonom 150 koní a cenou štartujúcou na 33 900€. Naš testovaný kúsok 220d so športovou automatickou prevodovkou začína na sume 38 678€. Konečná cena aj s priplatkami je 48 981€. Nie je to málo, ale na druhej strane dostaneš auto, ktoré nevidíš na každom rohu, užiješ si sním poriadnu jazdu s nízkou spotrebou. Všetko je teda otázka človeka či dokáže minút toľko peňazí za „dvojku“ alebo si kúpi niečo väčšie. Napríklad „trojku“, ktorá je na každom rohu.