Ako jazdia litrové trojvalce? Škoda Rapid 1,0 TSI

Ako jazdia litrové trojvalce? Škoda Rapid 1,0 TSI

8. októbra 2017 0 Od spiatocka.sk

Auto na test zapožičala spoločnosť Impa Bratislava a.s.

Malé motory ako sú malé litrové trojvalce väčšina motoristov kritizuje. Sú malé, nič nevydržia a ešte k tomu nemajú ani výkon. No ono to nie je celkom tak. Nedávno som vyskúšal v teste Focus 1,0 EcoBoost a jazdilo sa sním celkom slušne. V ďalšom teste som skúsil u nás veľmi obľúbené auto. Jedná sa o faceliftovanú Škodu Rapid 1,0 TSI. Ako je teda na tom maličký trojvalec? To zistíme.

Keďže sa jedná o faceliftovanú Rapidu, tak prv spomeniem pár vecí, ktoré sú zmenené. Ako prvé si určite každý všimne zmenený dizajn predných svetiel. V interiéri sa zmenil dizajn ventilačných otvorov, dekoračných líšt a vzhľad ovládačov klimatizácie.

Ale poďme už k motoru. 1,0 TSI tvorí základ v ponuke Rapid. Na výber je z dvoch výkonov a to 70 kW (95k) a 81kW (110k). Slabšia verzia môže byť spojená s 5-stupňovým manuálom a so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Silnejšia verzia má k dispozícii iba 6-stupňový manuál. V teste som vyskúšal silnejšiu verziu, teda 81kW (110k).

Pri voľnobehu v interiéri motor nie je vôbec počuť a vibráciami ani cítiť. Pri normálnej jazde motor dáva o sebe mierne vedieť zvukom trojvalcu, ale vibrácie do kabíny neprenikajú. No ak je motor v otáčkach vtedy už hlasno počuť, pre mňa pekný, zvuk trojvalca. Niekomu to môže prekážať, ale zasa niekomu sa to môže páčiť. Rozhodne motor je v Rapide viac počuť ako vo Focuse.

Trojvalec jazdu pri nízkych otáčkach okolo 1 500 ot/min. zvláda bez problémov. Avšak nejakú ochotu zrýchlovať netreba očakávať. Akcelerácia začína v stredných otáčkach a vo vyšších je akcelerácia ešte citeľnejšia. S predbiehaním nie je vôbec problém, len treba dopriať motoru vyššie otáčky. Taktiež aj so šprint so semaforov zvláda Rapid dobre. Nebude z neho žiaden šprintér, ale na drzé zaradenie do pruhu za semaformi to stačí.

Ku koncu dodám, že liter TSI je v Rapide dobrým spoločníkom do mesta aj mimo neho. Výkonu na predbiehanie má dostatok a jazda sním je pohodová. Na druhej strane stúpania do kopcov môžu predstavovať menší problém a tiež aj rýchlejšie diaľničné presuny. Tiež plne naložené auto s piatimi ľuďmi môže mať problém. Čo sa týka spotreby tá bola počas testu na hodnote 6,8l/100km. Treba brať do úvahy, že počas testu som motor podtáčal, točil ho a bol v zábehu.