Test Audi TT 45 TFSI Quattro S-Line. Ako jazdí TT s legendárnym pohonom?

Test Audi TT 45 TFSI Quattro S-Line. Ako jazdí TT s legendárnym pohonom?

26. decembra 2019 0 Od spiatocka.sk

Audi TT vyzerá na prvý pohľad nádherne. Modrá farba Turbo Blau mu veľmi pristane. Predná časť vyzerá veľmi agresívne. Nájdeme na nej ostrú mriežku chladiča, ostrý športový nárazník a adaptívne Full LED svetlomety.
Na bočnej strane Audi TT nájdeme vysunuté blatníky, čierne kolesá, čierne spätné zrkadlá a klasické veko nádrže. Podľa môjho názoru čierne kolesá sa hodia k modrej farbe a oplatí sa priplatiť za ne.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Audi TT vyzerá aj vzadu veľmi agresívne. V zadnej časti nájdeme falošné výduchy vzduchu, dvojicu výfukov a medzi nimi difúzor. Na veku batožinového priestoru sa nachádza elektronicky výsuvné krídlo.
Interiér vyzerá luxusne, športovo a príjemne. Tvar palubnej dosky je športový a materiály v interiéri kvalitné. Najviac pochváliť musím 10,1-palcový digitálny displej pred vodičom. Zobrazujú sa v ňom všetky potrebné informácie vrátane navigácie, jazdných režimov a spotreby. Tento displej nahradil displej na palubnej doske. Ovládať ho môžem cez volant alebo pomocou ovládača MMI. Pochváliť musím ovládanie automatickej klimatizácie, ktoré je príjemné a hlavne prehľadné. Do športového vozidla sa také ovládanie hodí. Vo dverách nájdeme čalúnenie Alcantara a špičkové ozvučenie Bang Olufsen. Športové sedadlá nie sú vhodné na dlhé cestovanie, ale pri športovej jazde ľudí podržia. Majú príjemné bočné vedenie.
Ďalšie dve sedadlá vzadu sú núdzové. Nastupovanie je obtiažne a sedenie nepríjemné. Na hlavu a nohy je málo miesta. Cestujúci na sedadle vzadu nevydrží dlho.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod kapotou Audi TT je preplňovaný benzínový motor s objemom dva litre. Jeho výkon je 245 koní. Poháňané sú všetky štyri kolesá cez automatickú prevodovku. Musím povedať, že výkon plne dostačuje na bežnú jazdu vo Švajčiarsku. Motor je v režime komfort príjemný, reakcia na akceleráciu je plynulá. Pri predbiehaní mám dostatok výkonu a Audi TT sa stáva príjemným spoločníkom na každý deň. Automatická prevodovka je komfortná a dobre ju využijem v každodenných zápchach. Po pracovnom týždni prichádza oddych a športová jazda. Audi TT je športové auto a tak aj jazdí. V režime dynamic je riadenie ostrejšie, presnejšie a tuhšie. Podvozok je tvrdší a športový. V rýchlom prejazde zákrut sa môžem na podvozok spoľahnúť. Avšak výkon motora je na veľmi rýchlu jazdu malý. Pri výjazde zo zákruty mu chýba krútiaci moment. Verzia TTS alebo TT RS by bola vhodnejšia na športovú jazdu, ale presunieme sa k pohonu Quattro. Ten je na rýchlu jazdu vhodný. Dobre rozdeľuje výkon medzi prednú a zadnú nápravu. Aj na mokrej ceste sa dalo jazdiť rýchlo, ale musím byť aj kritický. Výkon by mohol systém Quattro posielať aj na zadnú nápravu. Presnejšie viac výkonu. Zo začiatku ide výkonu viac na prednú nápravu, takže je Audi nedotáčavé a potom ide výkon na zadnú nápravu. S autom sa ťažšie robí kontrolovaný šmyk. Chce to viac skúseného šoféra. Určite neskúšaj také šmyky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.