Superšportové auto De Tomaso P72 má očakávanú produkčnú verziu.

Superšportové auto De Tomaso P72 má očakávanú produkčnú verziu.

17. mája 2025 0 Od spiatocka.sk

Tento príbeh sa ťahá už jedenásť rokov! V roku 2014 čínsky podnikateľ Norman Choi a jeho fond Ideal Team Ventures získali taliansku značku De Tomaso a oznámili jej skoré oživenie. Prvý prototyp nového modelu De Tomaso P72 však bol predstavený až o päť rokov neskôr, a aj vtedy vo veľmi surovej podobe, bez riadnej technickej prípravy. Neskôr sa projekt kvôli pandémii zastavil a spoločnosť musela niekoľkokrát zmeniť miesto výroby. Až teraz sa superauto De Tomaso P72 konečne dostalo do malosériovej výroby. 1 / 2 Sériové vozidlo sa od šesťročného prototypu líši len v menších funkčných detailoch. Superauto je navrhnuté v zámernom štýle 60. rokov: s prisadenou siluetou a zaoblenými, zaoblenými tvarmi. Tvorcovia nazývajú De Tomaso P72 duchovným nástupcom roadsteru De Tomaso P70, na ktorom pracoval zakladateľ spoločnosti Alejandro de Tomaso a slávny dizajnér Carroll Shelby. Demo model zobrazený na fotografiách sa vyznačuje svetlým lakom s bohatými bronzovými akcentmi vrátane výrazných kolies navrhnutých na mieru. Avšak, ako je to v prípade exkluzívnych automobilov, kupujúci si bude môcť vybrať exteriérový dizajn superauta podľa vlastného uváženia.

Interiér De Tomaso P72 je tiež presiaknutý retro štýlom a analógovým duchom. Tvorcovia sú hrdí na úplnú absenciu dotykových obrazoviek a inej elektroniky. Ani držiak smartfónu nemá konektor na pripojenie k palubnému systému superauta. Pred vodičom sú nainštalované tri samostatné jamky s ukazovateľmi a ďalšie tri sú umiestnené v strede predného panela. Pod nimi sa nachádzajú fyzické klávesy a gombíky na ovládanie sekundárnych funkcií. Ústredným prvkom interiéru, doslova aj obrazne, je elegantná páka manuálnej prevodovky s otvoreným mechanizmom radenia. Zdôrazňuje sa, že povrchová úprava sa vykonáva ručne a používajú sa iba vysoko kvalitné materiály vrátane kože a lešteného kovu. Farba, textúra a ďalší dekor sa vyberajú individuálne podľa želaní zákazníka.

Prvý prototyp De Tomaso P72 bol postavený na podvozku z uhlíkových vlákien, ktorý si požičiaval nemecký hyperšport Apollo Intensa Emozione (Apollo vlastní aj Norman Choi), vrátane motora V12. Hovorí sa však, že P72 má teraz úplne originálny monokok z uhlíkových vlákien. Montážna geometria a kinematika zavesenia Push-Rod na pomocných rámoch boli tiež vytvorené špeciálne pre P72. Výsledkom je sľubované ideálne rozloženie hmotnosti a čo najnižšie ťažisko, ako aj tlmiče s tromi prevádzkovými režimami (musia sa prepínať manuálne).

Namiesto atmosférického motora V12 bude sériový De Tomaso P72 vybavený ručne vyrobeným motorom V8 s originálnym kompresorom. Údajne dosahuje výkon 700 koní a 820 Nm, ale nie sú k dispozícii žiadne ďalšie podrobnosti. V roku 2019 sa však objavili informácie, že hovoríme o motore Ford Coyote V8 5.0, ktorý Roush rozsiahlo upravil. Motor je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou so skrátenými prevodmi, ktorá prenáša všetku trakciu na zadnú nápravu. Obzvlášť sa zdôrazňuje, že v súlade s analógovou ideológiou je P72 úplne bez elektronických asistentov, takže vodič zostáva s autom sám.

Dynamické vlastnosti neboli oznámené, ale počet vyrobených kusov superauta De Tomaso P72 je už známy – áno, 72 kópií. Toto množstvo navyše nezahŕňa vzorku zobrazenú na fotografiách, pretože bola vytvorená pre interné potreby spoločnosti. Ceny zatiaľ neboli oznámené, ale skôr sa objavili informácie, že kupé bude stáť 1,6 milióna eur. Výroba automobilov bude organizovaná vo vlastnej továrni v nemeckom Affalterbachu, ktorej výstavba bola dokončená v decembri minulého roka. Prvé sériové vozidlá sa k zákazníkom dostanú do konca tohto roka. V budúcnosti plánuje De Tomaso uviesť na trh dokonalý okruhový hyperšport P900 založený na modeli P72 s motorom V12 poháňaným biopalivom.