Škoda odhalila detaily nového Superbu. Väčší kufor a pestrá ponuka motorov.

Škoda odhalila detaily nového Superbu. Väčší kufor a pestrá ponuka motorov.

22. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Ďalší debut v kamufláži: Škoda ukázala nový Superb a prezradila o ňom takmer všetky detaily. Pravda, na fotografiách je odtajnená iba Škoda Superb Combi kombi, pretože v aktuálnom modeli tvorí tento typ karosérie 56 % svetových predajov. Liftback ešte nebol predstavený, no bolo potvrdené, že v ponuke zostane. Teraz je tu však možnosť vizuálne porovnať budúci Superb s Volkswagenom Passat kombi, ktorý pred pár týždňami debutoval v maskovaní.

Profil karosérie, dvere, tvar bočného presklenia, dokonca aj výlisky na bočných častiach. To všetko je pre oba modely rovnaké, pretože Passat a Superb sa opäť stanú nielen spoločníkmi, ale aj dvojčatami. Superb sa teraz stane „alfou“ a Volkswagen Passat jeho variantom s iným dizajnom prednej a zadnej časti. Passat bude mať navyše iba jeden typ karosérie (kombík).

Samotný Superb si zachoval platformu MQB a dokonca aj veľkosť rázvoru zostala rovnaká (2841 mm). Kombi je však o 40 mm dlhšie (4902 mm) a o 5 mm vyššie (1482 mm) ako jeho predchodca, hoci šírka sa zmenšila o 15 mm (na 1849 mm). Liftback dostal 43 mm na dĺžku (až 4912 mm) a 12 mm na výšku (až 1481 mm). Interiér sa stal ešte priestrannejším a pohodlnejším, aj keď hlavný nárast je v priestore nad hlavami cestujúcich.

V liftbacku narástol objem kufra zo 625 na 645 litrov a vo verzii Combi zo 660 na 690 litrov (rovnaký parameter sa uvádza aj pre Passat). Zo zoznamu Simply Clever sú tri nové vychytávky (teraz ich je 28) ide o elektrické zadné dvere (iba kombi), dvojité vrecká na zadnej strane predných sedadiel a držiak na tablet v zadnej stredovej lakťovej opierke.

Interiér sa zatiaľ neukázal, no žiadne prekvapenie sa nekoná. Pred vodičom je malý prístrojový displej a multimediálny systém môže mať dotykový displej s uhlopriečkou až 12,9 palca (pre Passat je v ponuke aj 15-palcová obrazovka). Za príplatok je v ponuke aj head-up displej. Ovládanie prevodovky DSG je priradené pravému spínaču na stĺpiku riadenia, miesto na stredovom tuneli je uvoľnené pre držiaky pohárov. Základný Superb má osem airbagov (vrátane kolenného airbagu pre vodiča a centrálneho medzi prednými sedadlami) a bočné airbagy v zadnom rade sú zahrnuté v zozname doplnkov.

Ponuka zachová benzínové turbomotory 1,5 TSI (150 k) a 2,0 TSI (204 alebo 265 k), ako aj turbodiesel 2,0 TDI (150 alebo 193 k). Manuálna prevodovka už nebude, všetkých päť verzií má štandardne sedemstupňové DSG. Pohon všetkých štyroch kolies (v aktuálnom modeli ho volí 22 % kupujúcich) sa spolieha iba na Superb s motormi 2,0 TSI (265 k) a 2,0 TDI (193 k).

Vráti sa aj plug-in hybrid, ktorý bol v rozmedzí rokov 2019 až 2022 a tentoraz bude takýto pohon ponúkaný len pre kombi. Obsahuje štvorvalec 1,5 TSI turbo (150 k), šesťstupňové DSG a zabudovaný elektromotor. Špičkový výkon systému je 204 koní namiesto 218 koní v starom hybride. Kapacita batérie sa ale zvýšila z 13 na 25,7 kWh, takže tento Superb dokáže prejsť viac ako 100 km na elektrický pohon.

Svetová premiéra novej generácie bude v novembri, hoci príbuzný Passat bude úplne odtajnený už v septembri. Začiatok výroby oboch modelov je však naplánovaný až na začiatok roka 2024. A budú sa vyrábať v tej istej továrni na Slovensku, hoci doteraz sa Passaty pre Európu vyrábali v Nemecku a Superby v Českej republike.