SAIC začal s vývojom nového roadsteru pod značkou MG už v roku 2017 a koncepčný automobil debutoval v roku 2021. A tu je MG Cyberster, pripravený na sériovú výrobu. MG sa po dvanásťročnej prestávke (malovýroba modelu TF bola obmedzená v roku 2011), počas ktorej sa značka posilnila, získala širokú škálu „civilných“ áut, vracia na svoje obvyklé miesto na trhu a je opäť pripravená na výrobu malého roadsteru.
Exteriér Cyber Roadster navrhol SAIC Advanced Design Center v Londýne, ktorý vedie Karl Gotham. Auto bolo vytvorené s prihliadnutím na klasický model MGB zo šesťdesiatych rokov, no tento dizajn takmer nevyzerá retro. Vývojárom sa ale podarilo utajiť skutočné rozmery auta, pretože to už nie je malý svižný roadster, akým boli bývalé MG.
Cyberster je 4535 mm dlhý, 1913 mm široký a 1329 mm vysoký. Rázvor je 2690 mm. To znamená, že veľkosťou nové MG dokonca prekonáva Jaguar F-Type, nehovoriac o Mazde MX-5 či BMW Z4. Je to spôsobené tým, že Cyberster je elektromobil a na poskytnutie prijateľného dojazdu potrebuje veľkú batériu, ktorú bolo treba umiestniť medzi nápravy. Bohužiaľ, zatiaľ neexistujú žiadne údaje o kapacite batérie a dojazde.
MG Cyberster má striktne dvojmiestny interiér, skladaciu strechu a zdvíhacie dvere. Vnútorné tlačidlá na odomykanie elektrických zámkov navyše nie sú umiestnené na samotných dverách, ale v spodnej časti stredovej konzoly vedľa tlačidla na ovládanie strechy. Súdiac podľa skutočnosti, že stroje na firemných obrázkoch sú zobrazené s rôznymi vonkajšími rukoväťami (tradičný zámok alebo tlačidlo), servopohon by mohol byť za príplatok.
Interiér vyvinulo najmä čínske dizajnérske štúdio koncernu SAIC a je vyrobený podľa súčasných trendov s tromi obrazovkami pred vodičom a minimálnym počtom analógových tlačidiel. Ovládanie prevodovky je priradené k tlačidlovému panelu a za zmenu stupňa rekuperácie zodpovedajú pádla radenia pod volantom. Červené tlačidlo na volante predstavuje najextrémnejší jazdný režim Super Sport.
Cyberster je postavený na modulárnej platforme Nebula od SAIC, ktorá má 800-voltový elektrický systém, základný pohon zadných kolies a nezávislé zavesenia. Predstavené boli tri verzie, z ktorých dve sú s pohonom zadných kolies a s motormi s výkonom 314 koní alebo 340 koní (budú mať iné batérie). Na vrchole ponuky je dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies s výkonom 544 koní. Predný motor produkuje 204 koní, zadný motor 340 koní.
Dynamické údaje ešte neboli oznámené, aj keď niet pochýb, že Cyberster zrýchli veľmi rýchlo na „stovku“. Už teraz je ale jasné, že roadster to nebude mať vôbec ľahké. Základná verzia v pohotovostnom stave má 1850 kg a verzia s pohonom všetkých kolies 1985 kg.
Pred začiatkom výroby je ešte minimálne šesť mesiacov: aj v Číne, kde sa bude Cyberster vyrábať, je začiatok predaja naplánovaný na začiatok roka 2024. A v Anglicku a kontinentálnej Európe sa autá do budúceho leta vôbec neobjavia. Približné ceny sú oznámené v librách šterlingov: od 55-tisíc za základný roadster po 65-tisíc za vrcholnú verziu. Pre informáciu: Mazda MX-5 tu stojí od 26 tisíc libier a otvorený Jaguar F-Type od 68 tisíc libier.