Spoločnosť Eccentrica predstavila superšport postavený na Lamborghini Diablo.

Spoločnosť Eccentrica predstavila superšport postavený na Lamborghini Diablo.

9. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Ak ste pevne presvedčení, že Lamborghini Diablo z deväťdesiatych rokov je ideálne a nevyžaduje žiadne úpravy, potom je lepšie nečítať ďalej. Talian Emanuel Colombini si to ale presne nemyslí. Je dlhoročným nadšencom a zberateľom Lamborghini a dlhé roky preteká v monocupe Super Trofeo Lamborghini. Jeho hlavný biznis, Colombini Group, nemá nič spoločné s automobilmi, no pred niekoľkými rokmi vytvoril Emanuel v San Maríne samostatnú spoločnosť Eccentrica Cars a teraz predstavil svoj prvý výtvor.

Hlavným cieľom Colombini je priblížiť Diablo moderným štandardom z hľadiska použitých materiálov, komponentov a jazdného charakteru, no zároveň zachovať estetiku a hlavné črty modelu. Teda postaviť hlboko modernizovanú a prepracovanú verziu základného stroja. Darcom bolo Diablo takzvanej prvej série (tieto sa vyrábali v rokoch 1990-1994) s pohonom zadných kolies, no rozsah úprav je gigantický.

Oceľový rám karosérie je vystužený a takmer všetky vonkajšie panely sú vyrobené z uhlíkových vlákien (ako to bolo v prípade neskorého továrenského Diabla). O „úpravu“ dizajnu sa postaralo štúdio BorromeodeSilva, ktoré už má skúsenosti s tvorbou takých vozidiel. Pracovalo napríklad na projekte Lancia Delta Futurista. Našťastie tam neboli žiadne kopy spojlerov, ale za kabínou sa objavili ďalšie prívody vzduchu.

Rozchod bol rozšírený o 130 mm vpredu a 160 mm vzadu, namiesto štandardných 17-palcových kolies boli nainštalované 19-palcové kolesá, takže podbehy kolies sa výrazne zväčšili: celková šírka kupé sa zväčšila od 2040 až 2143 mm. Predná kapotáž, ktorá bola na začiatku Diabla plná, je vybavená funkčným prívodom vzduchu. A vrcholom sú predné svetlá! Zdvíhacie bloky pôvodného Diabla boli na svoju dobu módne, no ťažké a negatívne ovplyvňujúce aerodynamiku, takže od nich po facelifte v roku 1999 upustilo aj samotné Lamborghini. A Eccentrica našla ďalšie riešenie: stacionárne LED svetlomety sú zakryté slepými krytmi, ktoré v prípade potreby spadnú.

Z nejakého dôvodu je prerobený interiér vyrobený v estetike osemdesiatych rokov, ale taký je rozmar vývojárov. Bodové displeje namiesto analógových ukazovateľov v Diablo vyzerajú zvláštne. Na konečnú úpravu sa používa alcantara, hliník a uhlíkové vlákna. Je tu nainštalovaný audio systém Marantz, ale bez obrazovky.

Základný atmosférický 5,7-litrový motor V12 sa zaobišiel bez väčších úprav, je však zostavený pomocou moderných komponentov. Má nový systém vstrekovania paliva a iné vačkové hriadele. Vďaka tomu vzrástol výkon zo 492 na 550 koní a krútiaci moment z 580 na 600 Nm. Namiesto bežnej päťstupňovej prevodovky bola nainštalovaná šesťstupňová (v sérii sa objavil iba nasledujúci model Murcielago). Vymenený je aj samosvorný diferenciál.

Odpruženie je úplne nové, aj keď bez zmien v architektúre. Sú nainštalované modernejšie a výkonnejšie brzdy Brembo: vpredu – šesťpiestové strmene namiesto bežných štvorpiestových, vzadu štvorpiestové namiesto dvojpiestových. Novinka má aj posilňovač riadenia (do roku 1993 ho Diablo nemalo). Nakoniec sa však ukázalo, že Eccentrica je o 35 kg ľahší ako pôvodné kupé: 1590 kg v prevádzkovom stave. Uvádza sa, že prerobený supercar dokáže dosiahnuť „stovku“ za 3,8 sekundy (namiesto 4,1 sekundy pre základné vozidlo) a jeho maximálna rýchlosť je 335 km/h (namiesto 325).

Spoločnosť Eccentrica Cars má v úmysle vyrobiť 19 týchto vozidiel na predaj. Doba výroby každej kópie je od 16 do 18 mesiacov v závislosti od požiadaviek zákazníka. A cena je 1,2 milióna eur nad rámec ceny darcovského auta. A toto je hlavný problém. Na výrobu takýchto vozidiel budete musieť obetovať skutočného Diabla. Ktorých v základnej verzii so zadným náhonom bolo vyrobených len okolo 900 kusov (dve série z rokov 1990-1998).