Rúti sa motoristický svet? Ford predstavil elektrický Mustang Mach-E.

Rúti sa motoristický svet? Ford predstavil elektrický Mustang Mach-E.

18. novembra 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Ford Mustang je americká ikona a legenda. Pri spomenutí slova Mustang skoro každého napadne výkonný osemvalec a pohon zadných kolies, čože muscle car. Lenže v dnešnej dobe vládne svetu ekológia a s ňou elektrické vozidlá. Ford sa teda rozhodol predstaviť elektrické SUV Mustang Mach-E. Ach jaj. Takto ničiť tak známy názov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dizajn nového Mustang Mach-E bol navrhnutý v európskom dizajnovom štúdiu pod dohľadom hlavného dizajnéra Murata Guelera. Prečo zrovna v Európe? Mustang Mach-E má byť globálny model a práve v Európe sa najlepšie navrhujú globálne modely. Dizajn nového Mach-E nadväzuje na súčasný Mustang. Okrem znaku je podobná predná maska a predné svetlá. Pri pohľade z boku si môžeš všimnúť dlhý rázvor, dlhú kapotu a klesajúcu strechu od C-stĺpika. Vzadu nájdeme svetlá podobné Ford Mustang, no okrem toho je zadná časť úplne iná skôr taká uhladená európska.

V interiéri nájdeme jednoduchú a elegantnú palubnú dosku s látkovým čalúnením, na ktorej nájdeme vysunutý virtual cockpit a na výšku orientovaný veľký dotykový 15,5-palcový displej. Pod lakťovou opierkou sa nachádza volič jazdných režimov a pod ním je odkladací priestor napríklad na mobilný telefón.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Mustang E-Mach je postavený na novej platforme Ford GE2 (Global Electrified 2), ale v skutočnosti je to upravená platforma C2 pre elektrické vozidlá. Dĺžka, šírka a výška Mach-E je 4712, 1881 a 1597 mm, to znamená, že ide o stredne veľké SUV porovnateľné s modelmi ako sú Jaguar I-Pace alebo Mercedes-Benz EQC.

Spočiatku bude model ponúkaný s dvoma možnosťami kapacity batérie a s dvoma výkonmi. Slabšia verzia má jeden elektromotor na zadnej náprave s výkonom 258 koní a krútiacim momentom 415 Nm. Kapacita batérie je 75,7 kWh a dojazd 370 km podľa cyklu EPA. Výkonnejšia verzia má taktiež jeden elektromotor umiestnený na zadnej náprave s výkonom 286 koní a krútiacim momentom 415 Nm. Kapacita batérie je 99 kWh a dojazd až 480 km.

Samozrejmosťou sú aj verzie s pohonom všetkých kolies. V takom prípade je jeden elektromotor umiestnený na prednej a druhý na zadnej náprave. Slabšia verzia má výkon 258 koní a kapacitu 75,7 kWh. Silnejšia verzia ponúkne 337 koní a 99 kWh. Obe verzie majú krútiaci moment 565 Nm.

Pohotovostná hmotnosť Mustang Mach-E sa pohybuje od 1993 do 2218 kg v závislosti od verzie, ale maximálna rýchlosť všetkých verzií je obmedzená na 178 km / h. Objezadného batožinového priestoru je 400 litrov a objem predného batožinového priestoru je 100 litrov.

Neskôr pribudnú aj ďalšie tri verzie. Prvá bude First Edition. Táto verzia ponúkne 337 koní, panoramatickú strechu a iné štylistické prvky. Ďalšia je California Route 1, ktorá dostane špecifické dizajnové prvky. Asi najlepšia verzia bude GT Performance s výkonom 465 koní a krútiacim momentom 830 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 bude trvať len 3,8 sekundy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Predaj Mustangu Mach-E začne v roku 2020 a na americkom trhu sa cenu bude pohybovať od 40 000 do 65 000 dolárov. Športový Ford Mustang sa bude aj naďalej vyrábať.