Runge Cars predstavuje nové superauto a vzduchom poháňaný Boxer Eight.
19. októbra 2025Spoločnosť Runge Cars so sídlom v Minnesote, ktorú v roku 2011 založil podnikateľ Christopher Runge, je nadšencom známy svojimi malými restomódami inšpirovanými klasickými modelmi Porsche. Teraz však spoločnosť oznámila dva nezvyčajné debuty: svoju vlajkovú loď, superšportové auto R3 s motorom umiestneným v strede, a vzduchom chladený osemvalcový boxer.


Atmosférický, vzduchom chladený, 5,3-litrový plochý osemvalec sa nazýva Hetzer, čo v nemčine znamená „tyran“ alebo „podnecovateľ“. Bol vyvinutý v spolupráci s britskou spoločnosťou Swindon Powertrain, ktorá sa špecializuje na výrobu dielov a komponentov pre klasické modely Porsche. Motor Hetzer má objem 5 328 cm3 a kompresný pomer 12:1. Má štyri ventily na valec a štyri vačkové hriadele v hlave valcov. Motor dosahuje otáčky 10 000 ot./min a jeho odhadovaný maximálny výkon dosahuje 600 koní.

Porsche 908 Kurzheck
Superšportové auto Runge R3, pre ktoré je tento motor navrhnutý, je štylizované podľa pretekárskeho auta Porsche 908 z konca 60. rokov a je navrhnuté tak, aby poskytovalo živý zážitok z jazdy v analógovom štýle. Motor Hetzer bude spárovaný výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Predbežné odhady naznačujú, že Runge R3 bude vážiť 780 kg. Spoločnosť Runge Cars tvrdí, že vyvíjala R3 sedem rokov, ale zatiaľ existuje iba vo forme renderov. Súdiac podľa renderov, superšportové auto v retro štýle má veľa spoločného s krátkym kupé Porsche 908 Kurzheck. Runge R3 sa vyznačuje kompaktnou kabínou a bočnými zrkadlami namontovanými na zadných dverách. K dispozícii je aj masívne zadné krídlo. Úplné odhalenie „skutočného“ superšportu je naplánované na nasledujúce mesiace.

Je zaujímavé, že spoločnosť Runge Cars nielenže plánuje nainštalovať plochý osemvalec Hetzer do svojho vlastného superauta R3, ale tento vzduchom chladený motor ponúkne aj ako „motor pripravený na použitie ihneď po vybalení z krabice“. Rozmery Hetzera zodpovedajú rozmerom 3,6-litrového vzduchom chladeného šesťvalca, ktorý sa nachádza v Porsche 911 generácie 964, čo je trvalý favorit medzi tvorcami restomódov. Integrácia do plochého osemvalca by teda nemala byť problémom.



