Koncepty Subaru STI: Benzín a elektrický pohon.
5. novembra 2025Pred tromi rokmi bola extrémna modifikácia STI vyradená z ponuky športových sedanov Subaru WRX. V tom čase japonská spoločnosť oficiálne oznámila: na báze nového sedanu WRX nebude vytvorený žiadny model WRX STI so spaľovacím motorom. Označenia STI zostali iba na vozidlách s balíkom STI Sport a rôznych špeciálnych edíciách. Preto je prekvapujúce, že na autosalóne v Tokiu boli predstavené dve výstavné vozidlá Subaru STI, z ktorých jedno bolo prototypom s benzínovým motorom, ktorý sa blížil k sériovej výrobe.


Technicky vzaté, Japonci neklamali, pretože výstavné auto Performance-B STI je založené na hatchbacku Impreza, nie na sedane WRX. Sériový model sa pýši agresívnym aerodynamickým bodykitom. Namontované sú nové nárazníky s masívnym splitterom a difúzorom, rozšírené podbehy kolies a bočné prahy. Nad kapotou sa týči veľký nasávací otvor a vzadu sa nachádza obrovský spojler. Zväčšenú mriežku chladiča orámuje červený pruh. Karoséria je nalakovaná v typickej modrej farbe, ktorá jasne zvýrazňuje červené odznaky STI.

Oficiálne sa uvádza, že prototyp Subaru Performance-B STI je poháňaný preplňovaným boxerovým motorom, čo potvrdzujú aj koncovky výfuku umiestnené v strede zadného nárazníka. Ďalšie technické špecifikácie však zatiaľ neboli zverejnené. Je známe len to, že výstavné vozidlo je vybavené symetrickým pohonom všetkých kolies, ktorý je vlastný spoločnosti Subaru. Taktiež sa nehovorí o výrobnom potenciáli prototypu, ale vzhľadom na jeho blízky vzťah s Imprezou by nemal predstavovať žiadne problémy. Hlavné je, že po extrémnej modifikácii STI je dostatočný dopyt zo strany potenciálnych kupcov.



Druhý koncept s názvom Performance-E STI je oveľa ďalej od reality. V neposlednom rade preto, že nemá sériovú verziu a navyše ide o elektrické vozidlo. Fasetovaná karoséria výstavného vozidla sa pýši aerodynamickou siluetou a tvarovanými bokmi. Vpredu je umiestnený masívny splitter, zatiaľ čo vzadu je difúzor so zvislým brzdovým svetlom. Nad ním sa nachádza jediné zadné svetlo s integrovaným logom značky. Veko batožinového priestoru má samostatné bočné spojlery. Vzhľad dotvárajú kolesá s aerodynamickými ozdobnými prvkami v zlatom odtieni typickom pre vozidlá STI.


Koncept pravdepodobne nemá interiér, pretože jeho okná sú úplne tónované. Performance-E STI je údajne postavený na elektrickej platforme s trakčnou batériou v podlahe, ktorá by mala vďaka nízkemu ťažisku zabezpečiť vynikajúcu ovládateľnosť. Sľubovaný je aj priestranný interiér. O budúcnosti elektromobilu však zatiaľ nie sú žiadne informácie.
Subaru Forester Wildlife
Subaru Outback Wilderness

Subaru Trailseeker
Okrem športových konceptov STI bolo vystavených aj niekoľko prototypov Subaru pre adventure. Napríklad elektrický crossover Trailseeker oslávil svoju japonskú premiéru a pri tejto príležitosti predstavil aj sadu expedičného príslušenstva. V Japonsku debutovali aj terénne verzie modelov Forester Wilderness a Outback Wilderness. Napokon, na stánku spoločnosti sa predstavilo aj driftové auto Family Huckster, ktoré vytvorila spoločnosť Hoonigan a je založené na kombi Subaru GL z roku 1983 .


