Rok 2021 bol pre britské luxusné automobilky Rolls-Royce, Bentley a Lotus úspešný.

Rok 2021 bol pre britské luxusné automobilky Rolls-Royce, Bentley a Lotus úspešný.

12. januára 2022 0 Od spiatocka.sk

Automobilový priemysel kríza vírusu veľmi postihla. Vo svete boli rôzne opatrenia, ktoré obmedzovali výrobu. Taktiež je aj nedostatok súčiastok na výrobu vozidiel. To má za následok dlhé čakacie doby. Pre britské luxusné automobilky bol rok 2021 veľmi úspešný.

Britský Rolls-Royce mal najlepší výsledok vo svojej 117-ročnej histórii. Predalo sa 5 586 vozidiel. Je to o 49 % viac ako v roku 2020, no aj v porovnaní s rokom 2019 bol nárast o 9 %. Najväčší dopyt bol po novom sedane Ghost aj keď SUV Cullinan zostáva bestsellerom. Závod v Goodwoode teraz funguje v dvoch zmenách s objednávkami naplánovanými do tretieho štvrťroka 2022. Rusko sa stalo najväčším trhom v Európe a tretím najväčším na svete. Vedenie spoločnosti vyhlásilo, že objem výroby nikdy nepresiahne desaťtisíc áut ročne. Hovorí sa, že exkluzivita je nadovšetko!

Zaujímavosťou je, že každá piata predaná Bentayga je teraz hybridná.

Bentley

Bentley je už teraz ďaleko vpredu so 14 659 predanými kusmi v roku 2021. Je to tiež absolútny rekord a rok 2019 bol prekonaný o 31%. Vozidlo Bentayga malo 40% dopyto, kupé a kabriolety Continental GT 33 %, sedan Flying Spur 27 %. Najväčším trhom pre Bentley je Čína. V roku 2021 sa tam predalo 4033 áut (až 40 %). Severná a Južná Amerika sa v oficiálnych štatistikách počíta spolu (4212 áut) a rodná Veľká Británia (1328) je oddelená od Európy (2520). Zaujímavosťou je, že minulý rok sa na Blízkom východe predalo len 915 kusov Bentley.

Vozidiel Lotus sa v roku 2021 sa predalo 1 710 (nárast o 24 % v porovnaní s rokom 2020). Nie je to absolútny rekord, no stále najvyšší za posledných desať rokov. Trhom číslo jeden je pre Lotus je USA, na druhom mieste je Japonsko, na treťom rodné Anglicko, aj keď presné objemy predaja firma nezverejňuje. Tento rok by sa malo všetko zmeniť. Lotus v decembri ukončil výrobu svojich troch hlavných modelov (Elise, Exige a Evora) a prebiehajú prípravy na výrobu nového kupé Emira . Súbežne sa Lotus pripravuje na predstavenie skutočne masových modelov. V čínskom Wu-chane stavia nový závod, ktorý stál 1,2 miliardy dolárov, jeho výrobná kapacita je 150-tisíc áut ročne.