Roadster Bugatti, najvýkonnejšie Bentley a ďalšie premiéry Pebble Beach.

Roadster Bugatti, najvýkonnejšie Bentley a ďalšie premiéry Pebble Beach.

22. augusta 2022 0 Od spiatocka.sk

Každoročná súťaž elegancie v kalifornskom mestečku Pebble Beach už dávno nie je výlučne prehliadkou retro áut. Keďže sa tu na celý víkend zíde bohaté publikum, automobilky si uvedomili, že práve uprostred starožitností je možné uskutočniť premiéry ich najdrahších a limitovaných noviniek. A tento rok je z hľadiska počtu exotických debutantov súťaž elegancie celkom porovnateľná s malým autosalónom.

Delorean

Uplynulý víkend sa na trávnikoch Pebble Beach po prvý raz ukázal výkonný Hennessey Venom F5 Roadster, Aston Martin DBR22, Porsche 911 GT3 RS, Lamborghini Urus Performante a ďalšie autá. Hostila tiež prvú ukážku elektromobilov DeLorean Alpha5 a Lucid Air Sapphire, koncepty Lincoln Model L100 a Acura Precision EV. Existuje však aj niekoľko ďalších zaujímavých nových prírastkov!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Kupé Bentley Mulliner Batur je po Bacalar druhým malým modelom divízie Mulliner. Dvojdverák je pomenovaný po jazere Batur na ostrove Bali a vychádza z kupé Continental GT, no karoséria bola poriadne prepracovaná. Batur predstavuje novú firemnú identitu značky, ktorá sa bude používať pre elektrické vozidlá po roku 2025. Na konečnú úpravu sú použité uhlíkové vlákna, titán a 18 karátové zlato.

Je to tiež najvýkonnejšie cestné Bentley, aké kedy bolo vyrobené. Sériový motor W12 6.0 biturbo, ktorý v súčasných modeloch produkuje maximálne 659 koní a 900 Nm, tu je posilnený na 740 koní a 1000 Nm. Kupé má plne adaptívny podvozok s aktívnymi stabilizátormi. Vývojári neuviedli dynamické parametre. Vyrobí sa osemnásť takýchto áut, cena každého z nich je 1,65 milióna libier (bez daní). Prvé vozidlá budú odovzdané zákazníkom v polovici roka 2023.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Bugatti W16 Mistral je nielen prvým otvoreným variantom Chironu (doteraz existovali len kupé!), ale aj posledným Bugatti s motorom W16. Bohužiaľ, spoločnosť sa s týmto mohutným agregátom lúči a nasledujúce modely, ktoré sú vyvíjané pod patronátom Rimacu, budú mať úplne iné srdce s hybridným pohonom. Medzitým je Mistral vybavený najvýkonnejšou verziou osemlitrového motora s výkonom 1600 k a 1600 Nm.

Pre Spider bol použitý rovnaký dizajnový projekt, aký sa už používa pri modeloch Divo a La Voiture Noire. Hoci prekrížené pruhy zadných svetiel sú vývojom nápadu Bugatti Bolide s okruhovým kupé. Nie je tam žiadna strecha, ani tvrdá, ani mäkká. Pred nepriaznivým počasím je chránené len čelné sklo a bočné okná. Mistral však zlé počasie pravdepodobne vôbec neuvidí. Vyrobí sa len 99 exemplárov v cene od 5 miliónov eur za kus. Všetky sú už vypredané, no prvým zákazníkom budú autá odovzdané až v roku 2024.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Hypercar Koenigsegg CC850 s motorom v strede bol vytvorený na počesť 20. výročia uvedenia prvého automobilu spoločnosti, modelu CC8S. Nový model je štylizovaný podľa prvorodeného, ​​ale má moderné technológie zjednotené s kupé Koenigsegg Jesko. Napríklad hliníkový motor V8 5.0 biturbo, ktorý bol vyvinutý vo vlastnej réžii, produkuje 1185 koní na benzín alebo 1385 koní na palivo E85 (85% etanol). Krútiaci moment má hodnotu 1385 Nm a pri zohľadnení pohotovostnej hmotnosti 1385 kg má hypercar pomer výkonu a hmotnosti 1:1.

A najzaujímavejšia je prevodovka. Deväťstupňový robot so šiestimi spojkami je tiež požičaný z modelu Jesko, no aj teraz dokáže napodobniť šesťstupňovú manuálnu prevodovku. V kabíne je nainštalovaná bežná radiaca páka a pedál spojky, ale nemajú mechanické spojenie s prevodovkou. Vodič iba vysiela signály do elektroniky. V závislosti od zahrnutého jazdného režimu „robot“ volí na použitie rôznych šesť prevodových stupňov z deviatich dostupných. Vývojári tvrdia, že systém je schopný dať pocit skutočnej manuálnej prevodovky: môžete dokonca zastaviť. Zvoliť sa dá aj plne automatický režim. Koenigsegg neposkytuje dynamické vlastnosti. V tomto jubilejnom aute nie sú dôležité. Cena tiež nie je zverejnená. Vyrobených bude len 50 kusov na počesť 50. výročia zakladateľa spoločnosti Christiana von Koenigsegga.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Americká spoločnosť Czinger priniesla na Pebble Beach hneď dve novinky. Prvým je hypercar Czinger 21C V Max, teda druhá verzia už známeho kupé 21C. Jeho hlavná črta je zašifrovaná v názve. V záujme dosiahnutia najvyššej rýchlosti bol automobil zbavený vyvinutého aerodynamického karosárskeho setu vrátane zadného krídla, predného splitteru a bočných obložení. Na kolesách sa objavili chrániče a pre zvýšenie stability sa predĺžil zadný previs.

Technika sa nezmenila. Motor V8 2,9 biturbo umiestnený vzadu a dva elektromotory na prednej náprave spolu dávajú 1250 koní. Deklarovaná maximálna rýchlosť je však „len“ 407 km/h, kým predtým spoločnosť sľubovala 452 km/h pre základný model. Celkový počet vyrobených kusov hypercaru Czinger 21C bude 80 exemplárov a do tohto počtu budú zahrnuté aj autá V max. Cena je minimálne 2 milióny dolárov.

Druhou novinkou spoločnosti je štvormiestne kupé Czinger Hyper GT, ktoré je vybavené úplne rovnakým hybridným nastavením ako model 21C, ale benzínový biturbo motor V8 je teraz umiestnený vpredu. Kupé má dvoje zdvíhacie dvere a pomerne priestranný interiér, aj keď to ešte nebolo predvedené. Vývoj stroja ešte nebol ukončený, takže charakteristiky ešte neboli oznámené. Predpokladá sa, že Czinger Hyper GT bude stáť od 750 tisíc do 1 milióna dolárov a počet vyrobených kusov bude 1000 kópií.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Hypercar McLaren Solus GT bol pôvodne vytvorený vo virtuálnom svete. Konkrétne pre hru Gran Turismo Sport. Teraz sa však zhmotnila pre 25 vybraných zákazníkov spoločnosti. Ide o jednomiestne okruhové kupé bez prístupu na verejné komunikácie. Karoséria je vyrobená z uhlíkových vlákien, neexistujú žiadne obvyklé dvere a strecha, ktorá sa pohybuje dopredu, vedie do kokpitu s pevným uložením a pretekárskym volantom. Aerodynamická súprava karosérie je schopná vytvoriť prítlak ekvivalentný 1200 kg.

Vo vozidle je nainštalovaný atmosférický motor V10 5.2, ktorý je možné krútiť až do 10 000 ot./min. Výkon je 840 koní a 650 Nm, prevodovka je sekvenčná. McLaren Solus GT váži menej ako tonu a dynamické vlastnosti sú stále predbežné. Zrýchlenie na stovku za 2,5 sekundy, maximálna rýchlosť je viac ako 320 km/h. Cena nie je uvedená, pretože všetkých 25 prisľúbených áut je už predaných, no zákazníkom budú odovzdané až v roku 2023.

Acura ARX-06 nebola vytvorený na predaj (aspoň zatiaľ), ale na účasť v americkom šampionáte IMSA WeatherTech SportsCar GTP. Prototypom je podvozok Oreca LMDh s originálnou karosériou navrhnutou spoločnosťou Acura a hybridným pohonom, ktorý obsahuje motor Honda V6 2.4 biturbo (680 k), prevodovku Xtrac a elektrické odpruženie. Takáto Acura sa na tratiach objaví budúci rok.

Ruf Bergmeister tiež ešte nie je na predaj. Nejde o výsledok tuningu starého Porsche 911, ale o takmer originálny vývoj, pretože nemecká spoločnosť Ruf sa už dlho chopila konštrukcie vlastných športových áut štylizovaných ako stará „deväťstojedenástka“. Darcom dizajnu bol v tomto prípade model radu 993 z deväťdesiatych rokov. Karoséria je celá vyrobená z uhlíkových vlákien, strecha nie je vôbec, rovnako ako bočné okná a všetka optika je LED, no Ruf tvrdí, že sa to dá namontovať aj na skutočné Porsche.

V zadnom previse je namontovaný vzduchom chladený 3,6-litrový boxer s jedným turbodúchadlom, ktorý produkuje 450 koní a 600 Nm. Prevodovka je šesťstupňová manuálna, poháňané sú zadné kolesá s diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Brzdy sú s karbón-keramickými kotúčmi, šesťpiestikovými mechanizmami na prednej náprave a štvorpiestikovými na zadnej náprave. Spider s hmotnosťou asi 1100 kg dokáže zrýchliť na 355 km/h. S najväčšou pravdepodobnosťou sa spoločnosť neskôr rozhodne spustiť malovýrobu.

No a najobyčajnejšou zo všetkých noviniek Pebble Beach je Aston Martin V12 Vantage Roadster, teda otvorená verzia základného kupé, ktorá debutovala ešte v marci tohto roku. Roadster je vybavený rovnakým motorom V12 5.2 biturbo (700 k, 753 Nm), osemstupňovým automatom. Zrýchlenie na 100 km/h trvá 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 322 km/h. Týchto strojov bude vyrobených 249, všetky sú už objednané a dodávky začnú v štvrtom štvrťroku tohto roka.

Mimochodom, tohtoročnú najvyššiu cenu za eleganciu získalo športové torpédo Duesenberg J Figoni z roku 1932. Najdrahšie auto, ktoré sa tu tentoraz predalo, bolo Bugatti Type 57SC Atalante z roku 1937. V aukcii zaň zaplatili 10,35 milióna dolárov.