Renault predstavil nový Captur. Ponúkne moderný dizajn.
5. apríla 2024Renault Captur sa v Európe vyrába od roku 2019 a je postavený modulárnej platforme CMF-B. Teraz tento crossover prešiel plánovanou aktualizáciou, ktorá sa nesie v rovnakom duchu ako príbuzný hatchback Renault Clio.
Vľavo – bolo, vpravo – stalo sa
Predná časť Capturu je kompletne prepracovaná a zodpovedá novému štýlu značky Renault. Svetlomety sú viac zakomponované do masky a taktiež denne svietenie nájdeme v prednom nárazníku. Captur stratil svoju tradičnú masku, zostala len jej imitácia, na ktorej je umiestnený znak. Vzadu je upravený dizajn svetiel, z nárazníka zmizol chrómový dekor. Na výber je nová kolekcia kolies s priemerom od 17 do 19 palcov. Restyling zvýšil dĺžku auta zo 4228 na 4239 mm.
Športovú verziu Captur RS Line nahradil Esprit Alpine, pomenovaný po výrobcovi športových áut Alpine. Koncept však zostáva rovnaký: neposkytujú sa žiadne technické zmeny, ale k dispozícii je najmenej 14 možností pre dvojfarebné lakovanie karosérie, čierny dekor a originálne kolesá.
Interiér neprešiel výraznou zmenou. Stále sú na výber dve možnosti obrazovky prístroja (7,0 alebo 10,25 palca). Vertikálny displej multimediálneho systému sa zväčšil z 9,3 na 10,4 palca (telo je rovnaké, len rám sa stenčil), ale samostatná jednotka klimatizácie bola zrušená: hlavné nastavenia sú teraz na obrazovke. Je len niekoľko klávesových skratiek. Vývojári zdôrazňujú, že aktualizovaný Captur sa stal šetrnejším k životnému prostrediu a stratil kožené a chrómové čalúnenie aj v bohatých úrovniach výbavy.
Pod kapotou nie sú žiadne zmeny: ponuka bola otrasená koncom roka 2020 a zároveň sa zbavili dieselového motora. Pôvodný Renault Captur je ponúkaný s turbomotorom 1.0 TCE (90 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. O stupienok vyššie je štvorvalcový turbomotor 1,3 TCe s 12-voltovým štartér-generátorom: pre autá s manuálnou prevodovkou je motor naladený na 140 koní, so sedemstupňovým robotom EDC na 158 koní. Pre množstvo krajín existujú verzie s motorom 1.3 TCe (155 k) ako aj motor na LPG 1.0 TCE (100 k). Už čoskoro ale tieto dva motory nahradí jeden nový agregát 1,2 TCe v rôznych verziách.
Plnohodnotný hybrid je vybavený patentovaným systémom E-Tech vrátane atmosférického motora 1.6 (94 k), robotizovanej prevodovky (bez synchronizátorov a spojky) a dvoch elektromotorov (49 a 20 k). Špičkový výkon systému je 145 koní a 205 Nm a takéto hybridy môžu štartovať iba na elektrický pohon: benzínový motor nemôže bežať na voľnobeh, je možné ho zapnúť po rozbehu vozidla. Kapacita batérie je 1,2 kWh, no nabíjacia verzia s väčšou batériou sa minulý rok prestala vyrábať.
Európsky Renault Captur sa vyrába v španielskom závode vo Valladolide a výroba aktualizovaných automobilov sa začne pred koncom tohto mesiaca. Potom otvoria prijímanie objednávok a oznámia ceny. Teraz Captur vo Francúzsku stojí od 25 800 eur.