Renault Clio dostal svieži dizajn.

Renault Clio dostal svieži dizajn.

21. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

V deň otvorenia autosalónu v Šanghaji, jednej z najväčších výstav v odborné, mal Renault svoju čisto európsku premiéru. Hatchback Renault Clio je bestsellerom značky v starom svete, hoci vlani dopyt klesol naraz o 27 % (na 144 000 áut) a Clio sa v absolútnom hodnotení predajov prepadlo zo štvrtého na desiate miesto. Modernizácia by mala pomôcť dobehnúť zameškané.

Naľavo – bolo, napravo – stalo sa

Renault Clio dostal novú tvár. Svetlomety, nárazník, mriežka chladiča – to všetko je nové. Značkové sponky svetiel sú minulosťou, no pod svetlometmi sú svietiace vertikálne vložky. Vzadu sú ďalšie svetlá a ozdobné mriežky pozdĺž okrajov nárazníka. Všetky tieto zmeny neovplyvnili rozmery stroja (dĺžka 4053 mm). Zmenený je aj dizajn kolies.

Namiesto športovejšej výbavy RS ​​Line je teraz na vrchole ponuky Esprit Alpine (na obrázku modré auto), pomenované po sesterskej značke Alpine. Podstata sa však nezmenila. Tento hatchback má čierny dekor, difúzor v zadnom nárazníku, 17-palcové kolesá a športové akcenty v interiéri.

V kabíne nie sú viditeľné žiadne zmeny, no mali by sa objaviť na dotykovej úrovni. Sedadlá sú čalúnené látkou Tencel, vyrobenou z recyklovaných materiálov (hlavne plastových fliaš). Clio už nemá prírodnú kožu (ani na volante) a najbohatšia výbava Initiale Paris bola začiatkom roka 2022 vyradená z ponuky. V závislosti od úrovne výbavy môže mať hatchback 7 alebo 10-palcovú obrazovku prístroja a displej systému médií Easy Link s uhlopriečkou 7,0 alebo 9,3 palca.

V ponuke pohonných jednotiek nie je nič nové. Naopak, dokonca sa znížilo. Clio už nemá starší motor 1,3 turbo (140 k) a automatické prevodovky (boli CVT a „robot“). Na výber sú benzínové trojvalce 1,0 SCe (67 k) a 1,0 TCe (91 k), plynový 1,0 TCe LPG (101 k), ale aj štvorvalcový turbodiesel 1,5 dCi (100 k). Všetky sú kombinované iba s manuálom.

Jedinou verziou s dvoma pedálmi je E-TECH hybrid . Má atmosférický 1,6-litrový benzín (94 k) pracujúcu v spolupráci s robotizovanou prevodovkou (bez synchronizátorov a spojky) a elektromotorom (69 k). Výkon systému je 143 koní a takéto hybridy sa môžu rozbehnúť iba na elektrický trakciu. Prevádzka benzínového motora pri voľnobehu je vylúčená, je možné ho pripojiť po začiatku pohybu. Kapacita batérie je 1,2 kWh.

Aktuálne hatchbacky Renault Clio sa vyrábajú v Turecku a Slovinsku. Predaj modernizovaných áut v Európe sa začne v septembri. A v tom čase hlavný konkurent, hatchback Peugeot 208, prejde faceliftom.