Luxusný minivan Lexus LM druhej generácie bude celosvetový model.

Luxusný minivan Lexus LM druhej generácie bude celosvetový model.

20. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Lexus vstúpil do segmentu minivanov pred štyrmi rokmi, ale model LM (Luxury Mover) prvej generácie sa predáva iba v Číne a niekoľkých ázijských krajinách, kde je veľký a luxusný minivan považovaný za prestížne vozidlo pre bohatých. Zdá sa, že táto skúsenosť sa považuje za úspech, pretože nový Lexus LM, hoci debutoval na autosalóne v Šanghaji, sa stane globálnym modelom. Toyota má v úmysle predávať tieto autá v 60 krajinách sveta vrátane Japonska a európskych štátov.

Bývalý Lexus LM bol prepracovanou a najbohatšou odrodou známeho modelu Toyota Alphard. Stupeň zjednotenia medzi nimi bol pomerne vysoký. Nový Lexus LM debutoval ešte pred Alphardom, takže rozdiely medzi nimi ešte nie sú jasné, no už skôr vývojári sľúbili, že LM sa bude od Toyoty viac dištancovať. V každom prípade je teraz preč známe zakrivenie bočných okien, ktoré mali Alphardy všetkých generácií.

Nový minivan bol vytvorený na modulárnej platforme GA-K (ako Camry, Highlander a mnoho ďalších) s priečne uloženým motorom, ale rázvor zostal rovnaký (presne 3000 mm). Architektúra TNGA znamená nižšie ťažisko a o 50 % vyššiu torznú tuhosť. Niektoré prvky karosérie sú vyrobené z hliníka. Nový Lexus LM je o 85 mm dlhší ako jeho predchodca (teraz 5 125 mm). Šírka sa zväčšila o 40 mm (do 1890 mm) a výška o 10 mm (do 1945 mm). Na výber sú kolesá s priemerom 17 alebo 19 palcov, iba tri farby karosérie. Odpruženie môže byť len pružinové, pre platformu GA-K nie sú k dispozícii vzduchové pružiny. Ale tlmiče sú adaptívne.

Palubná doska je navrhnutá v rovnakom duchu ako moderné SUV Lexus. Sú tu virtuálne prístroje, veľký displej multimediálneho systému. Základná výbava je veľmi bohatá: kožený interiér, elektrické predné sedadlá, všestranné kamery, audiosystém Mark Levinson, Lexus Safety System + elektronické asistenty a mnoho ďalšieho.

Existujú dve možnosti interiéru. Prvou sú tri rady sedadiel a sedem sedadiel. V druhom rade sú samostatné vyhrievané sedadlá s elektrickým pohonom a osobnými dotykovými obrazovkami v lakťových opierkach a ovládací panel klimatizácie je umiestnený na strope. Hlasový asistent dokáže rozpoznať príkazy z rôznych sedadiel.

Najvyššia verzia má prepážku za prednými sedadlami a len dve sedadlá vzadu. V priečke je zabudované elektrochromatické sklo s premenlivým stupňom priehľadnosti a pod ním je inštalovaný 48-palcový televízor. Sedadlá majú pokročilé vyhrievanie (vrátane opierok rúk a nôh), ventiláciu a široké možnosti nastavenia. Dajú sa rozložiť na miesta na spanie a pri brzdení auta elektronika zdvihne predný okraj vankúša, aby sa spolujazdec nešmýkal dopredu. K dispozícii sú skladacie stoly a chladnička. Najvyššia verzia má tiež vylepšenú izoláciu hluku a aktívne potlačenie hluku.

Nový Lexus LM debutoval v dvoch hybridných verziách s pohonom všetkých kolies, hoci na niektorých trhoch budú nasledovať aj čisto benzínové varianty. Základný hybrid LM 350h má 2,5-litrový benzín, elektromechanické CVT a prídavný elektromotor na zadnej náprave (E-Four). Špičkový výkon systému je 250 koní a 239 Nm, maximálna rýchlosť je 190 km / h.

Druhá modifikácia LM 500h je usporiadaná inak. Benzínový turbomotor 2,4 tu pracuje v spolupráci s osemstupňovým automatom a elektromotorom a na zadnej náprave je nainštalovaný aj samostatný elektromotor. Maximálny výkon je okolo 350 koní, aj keď presné parametre zverejnia neskôr.

Vydanie Lexus LM, ako predtým, bude len v Japonsku. Minivany by sa na čínskom trhu mali objaviť v lete. V Európe sa predaj začne na jeseň, no tu bude ponúkaná len prvotná úprava LM 350h. Pre ostatné trhy budú podmienky dohodnuté samostatne. Ceny? Luxury Mover rozhodne nebude lacný.