Range Rover Evoque je aktualizovaný v duchu minimalizmu.
22. júna 2023Po vozidle Land Rover Discovery Sport prešiel modernizáciou aj jeho najbližší technický príbuzný Range Rover Evoque. Aktualizované autá debutovali s rozdielom jedného týždňa. A nie je ťažké uhádnuť, že Evoque prešiel rovnakými zmenami, aj keď existujú menšie rozdiely. Napríklad dizajn exteriéru má minimálne zmeny. Bola prepracovaná mriežka chladiča s tenšími lištami, bol zmenený dizajn kolies (priemer z 18 na 21 palcov), do palety boli pridané nové farby karosérie. LED svetlá sa zjednodušili, teraz sú bez dvojitých pruhov.
Základný Range Rover Evoque S
Rovnako ako Discovery Sport, aj aktualizovaný Evoque má prepracovanú prednú masku. Samostatný displej pre ovládanie klimatizácie už nie je, jeho miesto na stredovej konzole nahradila uzamykateľná priehradka s bezdrôtovou nabíjačkou smartfónu umiestnená vo vnútri. Všetky nastavenia klímy sú integrované do ponuky multimediálneho systému Pivi Pro: namiesto predchádzajúcej 10-palcovej obrazovky je teraz k dispozícii nová 11,4-palcová zakrivená dotyková obrazovka. Virtuálne prístroje sú súčasťou základného balíka.
Prerobený je aj stredový tunel. Objavil sa nový volič automatickej prevodovky, povrch tunela sa sploštil a držiaky nápojov stratili posuvný kryt. Na čalúnenie sedadiel bol použitý nový materiál vyrobený z recyklovaných materiálov, ale sortiment stále obsahuje látku, drahú vlnu Kvadrat a dokonca aj kožu.
Zaujímavosťou je, že Evoque si zachoval základnú verziu s manuálnou prevodovkou, hoci Discovery Sport o ňu prišiel. Takáto prevodovka je inštalovaná iba na dieselovej modifikácii D165 (163 k) s pohonom predných kolies. Ale 300-koňový Ranger Rover Evoque P300 neprežil. V januári tohto roku bol zrušený. Ďalšie motorizácie majú deväťstupňový automat a 48-voltový štartér-generátor. Ide o pohon predných kolies P160 (160 k) a pohon všetkých kolies D165 (163 k), D200 (204 k), P200 (200k) a P250 (249k).
Na vrchole ponuky zostal plug-in hybrid Evoque P300e (309k), ktorý je vybavený benzínovým 1,5-litrovým motorom s 8-stupňovým automatom Aisin a samostatným elektromotorom na zadnej náprave. Uvádza sa, že bola použitá batéria s upraveným chemickým zložením, no nezmenila sa ani jej kapacita (14,9 kWh), ani dojazd v elektrickom režime (62 km v cykle WLTP).
Aktualizované crossovery sú už dostupné na objednávku na európskom trhu. Napríklad v Anglicku ceny začínajú na 40 000 librách šterlingov a v Taliansku od 49 800 eur, ale v Nemecku, kde má Evoque pohon všetkých kolies a automat, musíte zaplatiť najmenej 61 200 eur. Úplne nový Range Rover Evoque sa očakáva najskôr v roku 2025 a už to bude elektrické vozidlo.