Mercedes-Benz predstavil rodinnú verziu triedy E.

Mercedes-Benz predstavil rodinnú verziu triedy E.

22. júna 2023 0 Od spiatocka.sk

Nová generácia sedanu Mercedes-Benz triedy E W214 debutovala len pred dvoma mesiacmi a ešte ani nestihla vstúpiť na trh a spoločnosť už má kombi s kódom S214. V Európe sú praktické vozidlá biznis triedy stále aktuálne, ale aj tu sa trh čoraz viac prikláňa ku crossoverom a SUV. Nová päťdverová trieda E preto prešla výraznými zmenami.

Pozrite sa na profil karosérie, ktorá sa stala ešte rýchlejšou a jednoduchšou. Sklon zadného okna je zväčšený, línia strechy dynamickejšia a menšie bočné okná tento efekt umocňujú. A ak sa koeficient odporu vzduchu Cx sedanu nezmenil so zmenou generácie (0,23), potom sa odpor vzduchu kombi zlepšil: 0,26 namiesto 0,27 pre predchádzajúci model.

Rovnako ako u sedanu, aj tu narástol rázvor o 22 mm (2961 mm), čo sľubuje väčší priestor v druhom rade sedadiel. Nárast celkovej dĺžky je však len 4 mm (až na 4949 mm). Kombi pridalo na šírku 28 mm (až 1880 mm) a symbolický 1 mm na výšku (až 1469 mm). Rozchod je tiež mierne rozšírený, až na 1634 mm vpredu a 1648 mm vzadu. Pre rôzne verzie sú ponúkané kolesá s priemerom 17 až 21 palcov.

A teraz najdôležitejšie údaje pre kombi. Objem kufra sa opäť znížil! Ak kombi generácie S212 malo 695 litrov, tak model S213 mal 640 litrov a nová trieda E S214 pojme 615 litrov. Samozrejme, je to stále veľa, ale trend je zrejmý. So sklopeným druhým radom sedadiel však objem mierne narástol z 1820 na 1830 litrov. V dobíjateľných hybridoch sú údaje vďaka batérii umiestnenej za druhým radom oveľa nižšie od 460 do 1675 litrov (namiesto 480 – 1660 litrov pre predchádzajúci hybridný model).

Je tu ďalšia strata. Triedu E už nemožno objednať s tretím radom sedadiel. Táto možnosť sa objavila na modeli generácie S123 zo sedemdesiatych rokov a bola ponúkaná pre kombi všetkých nasledujúcich generácií. Rozkladacia dvojmiestna sedačka bola umiestnená proti smeru jazdy a zmestili sa do nej len nízky ľudia, no na európskom trhu išlo o unikátnu ponuku. Napríklad pri modeli odchádzajúcej generácie S213 táto možnosť stojí 1490 eur. Ale ona už nebude.

V základnej výbave kombi je elektrický pohon sklápania operadla zadnej sedačky (je rozdelená na tri časti v pomere 40:20:40), servopohon piatych dverí a vyrovnávacie vzduchové pruženie zadnej časti, ktorá mení výšku nad vozovkou bez ohľadu na zaťaženie. Kombi utiahne príves s hmotnosťou až 2100 kg (ak príves nie je vybavený brzdami, tak maximálne 750 kg). Pokiaľ ide o vybavenie a možnosti, kombi úplne kopíruje základný sedan. Je tu vzduchové odpruženie pre všetky kolesá, klimatizácia s elektrickými deflektormi a audio systém Burmester a oveľa viac.

Pri uvedení na trh bude kombi dostupné len v troch verziách. Všetko so štvorvalcovými motormi, deväťstupňovým „automatickým“ 9G-Tronic a pohonom zadných kolies. Ide o benzínový Mercedes-Benz E 200 (2,0 l, 204 k), naftový Mercedes-Benz E 220 d (2,0 l, 197 k), ako aj dobíjateľný hybrid Mercedes-Benz E 300 e (312 k), v ktorej pracuje benzínový štvorvalec (204 k) v spolupráci s elektromotorom (129 k). Objavia sa neskoršie verzie s pohonom všetkých kolies, ako aj šesťvalcové verzie (ako pri sedanoch).

Európa sa stane hlavným trhom pre kombi, kde sa predaj začne na jeseň. Nová trieda E generácie S214 bude podľa predbežných informácií stáť minimálne 60-tisíc eur, pretože za model odchádzajúcej generácie si teraz pýtajú od 56 700 eur.